Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τραγουδάμε την προπαίδεια του 3,4,6,7,8


  Θυμάστε κάποιες μέρες πριν, που ο φίλος και συνάδελφος, Γιάννης Σταράκης, μας πρότεινε να μάθουμε τραγουδιστά τα δέκα μεγαλύτερα ελληνικά νησιά, από το μεγαλύτερο στο μικρότερο; Με τον ίδιο τρόπο, όπως έχουμε πει,  μπορούμε να προσαρμόζουμε μελωδίες γνωστές σε στίχους που έχουμε φτιάξει, σχετικούς με αυτό που θέλουμε να θυμούνται τα παιδιά.

   Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που θα χρειαστεί να απομνημονεύσουν στα μαθητικά τους χρόνια, είναι  η προπαίδεια! Γιατί να μη φτιάξουμε, λοιπόν, διαφορετικά τραγουδάκια για κάθε αριθμό και να κάνουμε πιο ευχάριστη τη διαδικασία; Ποιος δεν έχει πει για την προπαίδεια του πέντε, το τραγουδάκι που λέμε όταν τα φυλάμε στο κρυφτό; (πέντε, δέκα, δεκαπέντε, είκοσι, εικοσιπέντε...κοκ)
   Ο Γιάννης έχει ήδη ετοιμάσει τραγουδάκια για την προπαίδεια του 3, του 4, του 6, του 7 και του 8, τα έχει δοκιμάσει στην τάξη και μας διαβεβαιώνει πως τα παιδιά το διασκεδάζουν ιδιαίτερα, ενώ μαθαίνουν και θυμούνται πιο εύκολα την προπαίδεια! Οι μελωδίες που χρησιμοποίησε είναι το fur elize του Μπετόβεν, ο ύμνος του Παναθηναϊκού, τα παιδικά τραγούδια: ένα μικρό καράβι, αχ κουνελάκι και σχολείο των στρουμφ. Την ιδέα εμπνεύστηκε από τη συνάδελφό του Έφη Μπούσση, η οποία τα εφαρμόζει στην τάξη της με μελωδίες από άλλα τραγουδάκια. 
    Μπορείτε να τα ακούσετε, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο και να τα δοκιμάσετε στην τάξη ή να εμπνευστείτε και να δημιουργήσετε άλλα, πάνω σε δικά σας αγαπημένα τραγούδια ή μελωδίες.

http://www.youtube.com/channel/UCWx6dv6Xr2ukvjqpNJkwd3g?feature=watch

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.