Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζωγραφίζουμε χιονάνθρωπο και Άη Βασίλη με οδηγίες!

   Είχα δει εδώ και καιρό αυτή την τεχνική στο pinterest, με άπειρα σχέδια και έργα φτιαγμένα από παιδιά. Είδα ότι και η Συνάδελφος (και το Σ δεν μπήκε τυχαία μεγάλο) Ιωάννα Χατσίκου με την Αστεράτη Τάξη της το επιχείρησε πριν ένα χρόνο, φτιάχνοντας υπέροχα ταρανδάκια κι έτσι αποφάσισα να το δοκιμάσω κι εγώ φέτος με τα πρωτάκια μου! Ο λόγος για την καθοδηγούμενη ζωγραφική (ευχαριστούμε Ιωάννα μεταξύ πολλών άλλων και για την ελληνική απόδοση του όρου directed drawing). Μαθαίνουμε, δηλαδή, να ζωγραφίζουμε ακολουθώντας οπτικές και ακουστικές οδηγίες.

    Με τις οδηγίες, λοιπόν,  που βρήκαμε στο krokotak, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το πορτραίτο του Άη-Βασίλη. Πριν ξεκινήσουμε τα περισσότερα παιδιά έλεγαν: "Μα εγώ δεν ξέρω να φτιάχνω τον Άη-Βασίλη". Στο τέλος όμως και απ' ό,τι κι εσείς μπορείτε να διαπιστώσετε, όλοι τα κατάφεραν και μάλιστα τα έργα μας ήταν εξαιρετικά και μοναδικά! Εγώ σχεδίαζα βήμα-βήμα στον πίνακα και σε ένα χαρτί Α4 με μαρκαδόρο, έτσι ώστε να το βλέπουν όλοι και να καταλάβουν πόσο μεγάλο πρέπει να το σχεδιάσουν κι εκείνοι. Για το μούσι, τους άφησα να επιλέξουν αν θέλουν να το σχεδάσουν κατσαρό ή ίσιο. Αφού τελειώσαμε με το σχέδιο με το μολύβι, το χρωματίσαμε και φτιάξαμε το περίγραμμα με μαύρο μαρκαδόρο ή ξυλομπογιά (μπορεί, αν θέλουμε, να γίνει πρώτα το περίγραμμα και μετά να μπει το χρώμα). Έπειτα τα έκοψα περιμετρικά και τα κόλλησα σε κόκκινα και πράσινα φύλλα Α4.
abcschoolhouse.com
    Λίγο καιρό μετά, ξαναεπιχειρήσαμε να ζωγραφίσουμε ακολουθώντας οδηγίες (δείτε την παραπάνω εικόνα), αυτή τη φορά για να σχεδιάσουμε όμορφους χιονάνθρωπους με πολύχρωμα σκουφιά και κασκολάκια. Στις οδηγίες που βρήκαμε ο χιονάνθρωπος δεν φορούσε το κασκόλ, αλλά εμείς κάναμε τη δική μας προσθήκη γιατί αλλιώς ο χιονάνθρωπός μας θα κρύωνε και δεν το θέλαμε... 😉 Αφού τους ετοιμάσαμε, εγώ τους έκοψα και τους κόλλησα σε μπλε και γαλάζια χαρτόνια. Αργότερα, σε άλλο σχέδιο θα δοκιμάσουμε να χρωματίσουμε και το φόντο μόνοι μας. 

   Έχουμε ενθουσιαστεί με αυτή την τεχνική και απ' ό,τι φαίνεται δε θα σταματήσουμε εδώ! Τα παιδιά το διασκεδάζουν, μαθαίνουν να συγκεντρώνουν την προσοχή τους και να ακολουθούν τις οδηγίες και στο τέλος έχουν την ικανοποίηση ότι τα κατάφεραν. Δοκιμάστε το κι εσείς στην τάξη και θα εκπλαγείτε από το τι μπορούν να κάνουν με τα μικρά τους χεράκια!
Χιονάνθρωποι-Α τάξη 2018-2019


Σχόλια

  1. Σε ευχαριστώ Γαληνη μου για τα υπέροχα λόγια! Πολύ χαίρομαι που το directed drawing έχει αποκτήσει κι άλλους υποστηρικτές! !!! Καλές γιορτές! ! ! 🎅

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι τίποτα! Εμείς το έχουμε λατρέψει! Κάθε μήνα μαθαίνουμε ένα νέο σχέδιο!!

      Διαγραφή
  2. Χρόνια πολλά!Με τα πρωτάκια μου φτιάξανε τα ταρανδάκια και τα μικρά ενθουσιάστηκαν!θα δοκιμάσω τον Αη Βασική με τα παιδιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαιρόμαστε Αφροδίτη που το δοκίμασες και που άρεσε στους μαθητές σου!!! Καλή συνέχεια!!!

      Διαγραφή
  3. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ, ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ; ΜΠΡΑΒΩ ΓΑΛΗΝΗ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΑ ΣΑΣ!!! ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.