Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Μελετάμε τα φυτά!

  Στις αρχές Μαρτίου μπήκαμε στην 4η ενότητα της Μελέτης που έχει να κάνει με τα φυτά και τα ζώα. Μετά την ελιά και το αμπέλι, ασχοληθήκαμε γενικότερα με τα φυτά, τα μέρη τους, τις κατηγορίες, τις ανάγκες τους κλπ. Για να έχουμε συγκεντρωμένες κάποιες βασικές πληροφορίες, ετοίμασα ένα τρίπτυχο φυλλάδιο με τα μέρη του σπόρου, του φυτού, την πορεία ανάπτυξης του φυτού σε εικόνες, τις ανάγκες των φυτών και τις οδηγίες για να φυτέψω φακές και φασόλια.  

Πώς νιώθεις σήμερα; Inside out!

  Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside out) είναι μια από τις καλύτερες παιδικές ταινίες των τελευταίων χρόνων, που μας βοηθάει να καταλάβουμε λίγο καλύτερα το πώς λειτουργούν τα συναισθήματα και οι σκέψεις μας. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα είδαμε με τους μαθητές μου την ταινία και είδα ότι άρεσε και σε αυτούς πάρα πολύ. Αποφάσισα λοιπόν να χρησιμοποιήσω τους ήρωές της για να φτιάξω τη νέα γωνιά των συναισθημάτων στην τάξη μας. Παλιότερα είχα δουλέψει με το blob tree και την αφίσα με τις φάτσες συναισθημάτων .

Τραγουδάμε την ορθογραφία των λέξεων "παίρνω" και "περνώ"

   Από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε όταν γράφουμε, είναι το /ε/ των λέξεων παίρνω και περνώ . Ο συνάδελφος και δάσκαλός μου στο Π.Τ.Δ.Ε. Γιάννης Σταράκης εφαρμόζει στην τάξη του έναν πολύ έξυπνο τρόπο, προκειμένου να μην ξεχνάμε ποτέ ποιο /ε/ παίρνει η λέξη παίρνω και ποιο η λέξη περνώ , με τη βοήθεια τραγουδιών και συνθημάτων. 

6 Μαρτίου-Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο

  Η 6η Μαρτίου είναι η Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας στο σχολείο . Στο δικό μας σχολείο θα αφιερώσουμε την αυριανή μέρα στο θέμα αυτό. Κάθε τάξη έχει αναλάβει να παρουσιάσει στις υπόλοιπες ό,τι έχει ετοιμάσει την περασμένη εβδομάδα σχετικά με την ενδοσχολική βία. Με τα τριτάκια μου θα παρουσιάσουμε την αφίσα που φτιάξαμε για τη σωματική βία. 

Οι εκλογές στην τάξη μας (διαθεματική προσέγγιση)

Στο τέλος της ενότητας 1  στη Μελέτη της Γ' δημοτικού, συζητήσαμε για τις εκλογές . Αφού ολοκληρώσαμε την ενότητα, αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές στην τάξη και να ψηφίσουμε τον νέο αρχηγό των δώδεκα θεών (!) , με αφορμή το κεφάλαιο της Ιστορίας που είχαμε μελετήσει. Μας πήρε αρκετό καιρό και πολλές ώρες Ευέλικτης Ζώνης και Μελέτης για να ολοκληρώσουμε τη δραστηριότητα, αλλά επιτέλους τα καταφέραμε και μπορούμε να σας την παρουσιάσουμε!

Ζωγραφική ορθογραφία - Παραλλαγή της μεθόδου Μαυρομμάτη! (Γ. Σταράκης)

           Κάθε φορά που ο δάσκαλος Γιάννης Σταράκης , εμπιστεύεται τη σελίδα μας για να να μοιραστεί τις μοναδικές ιδέες του, αποτελεί πραγματικά ξεχωριστή τιμή για εμάς. Αυτή τη φορά, μας προτείνει μια ευχάριστη και αποτελεσματική μέθοδο εκμάθησης της ορθογραφίας , για τις περιπτώσεις εκείνες όπου δεν υπάρχει σχετικός κανόνας  (κυρίως δηλαδή για την ορθογραφία στο θέμα των λέξεων) : Τη ζωγραφική ορθογραφία! 

Γεωγραφικοί όροι (Μελέτη Γ' Δημοτικού)

   Στη δεύτερη ενότητα της Μελέτης της Γ' Δημοτικού " Ο τόπος μας "¨, παρουσιάζονται γεωγραφικοί όροι του κατακόρυφου και οριζόντιου διαμελισμού, χωρίς να γίνεται ακόμα αυτή η διάκριση μεταξύ τους. Για κάποιους από αυτούς, υπάρχουν φωτογραφίες και σχέδια, ενώ για άλλους γίνεται μόνο γραπτή αναφορά. Έτσι, όταν δουλέψαμε αυτή την ενότητα, έκανα πρόχειρα κάποια σχεδιάκια για να έχουμε εικόνα για όλα όσα αναφέρονται στο βιβλίο.