Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

5 ιδέες για κατασκευή Χριστουγεννιάτικης κάρτας

Σε αυτή την ανάρτηση συγκεντρώσαμε τις αγαπημένες μας Χριστουγεννιάτικες κάρτες: τρισδιάστατες, με πατρόν, με ζωγραφιές των παιδιών κ.ά. Οι περισσότερες είναι πολύ απλές στην κατασκευή, για να μπορούν να τις φτιάξουν μόνα τους τα παιδιά στο σχολείο ή στο σπίτι. Διαλέχτε το σχέδιο που σας αρέσει και ετοιμάστε τις δικές σας χειροποίητες κάρτες για να στείλετε τις ευχές σας στα αγαπημένα σας πρόσωπα.

Αντίστροφοι αριθμοί: Ένα τραγουδάκι για να τους θυμόμαστε [Γιάννης Σταράκης]

Ο Γιάννης Σταράκης μας έχει παρουσιάσει αρκετά κολπάκια με στίχους και τραγούδια, που βοηθούν να συγκρατούμε χρήσιμες πληροφορίες με πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο (Δείτε στο τέλος της ανάρτησης). Ο Γιάννης προτείνει να βάζουμε τα ίδια τα παιδιά στη διαδικασία να σκαρώσουν τα δικά τους στιχάκια ή κολπάκια, που μπορεί να είναι πιο εύστοχα κιόλας. Με αυτόν τον τρόπο, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. 

Εκπαιδευτικό υλικό για τα Χριστούγεννα και την Εικόνα της Γέννησης

     Για να προετοιμαστούμε για τα Χριστούγεννα, διαβάζουμε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού, από το υλικό της Δρ. Αναστασίας Σάββα Γεωργιάδου. Θα το βρείτε εδώ με τίτλο η Ιστορία της Γέννησης. Στον ίδιο σύνδεσμο υπάρχει και το αρχείο με τα έθιμα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων, από το οποίο επιλέγουμε τις δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε στην τάξη. 

7 ιδέες για Χριστουγεννιάτικα στολίδια

Σε αυτή την ανάρτηση συγκεντρώσαμε τις αγαπημένες μας χριστουγεννιάτικες κατασκευές: Στολιδάκια για το δέντρο από κανελόξυλα, χαρτί, ζύμη κορν φλάουρ με σόδα και ζύμη κανέλας, μικρά δεντράκια από χαρτί ή κουκουνάρι και αστεράκια οριγκάμι. Αν ψάχνετε κατασκευές για το σχολείο και το χριστουγεννιάτικο bazaar ή θέλετε να απασχολήσετε δημιουργικά τα παιδιά στο σπίτι ρίξτε μια ματιά πιο κάτω.

Δραστηριότητα ευαισθητοποίησης σε θέματα αναπηρίας

Για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, αλλά και για προγράμματα στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, προτείνουμε μία βιωματική δραστηριότητα ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα αναπηρίας. Η δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση για την περαιτέρω επεξεργασία και διερεύνηση του θέματος της αναπηρίας. 

Δραστηριότητες ενσωμάτωσης πολυγλωσσικών πρακτικών στην τάξη

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία (βλ. στο τέλος του κειμένου), η πλήρης ανάπτυξη της γνωστικής ικανότητας σε δίγλωσσους/ες ομιλητές/τριες, σχετίζεται άμεσα με την διατήρηση και την καλλιέργεια της μητρικής τους γλώσσας, που αποτελεί το βασικό μέσο έκφρασης και σκέψης του ατόμου. Η  σχέση των δύο γλωσσών είναι μια σχέση συγκοινωνούντων δοχείων. Δεν αναπτύσσεται η μία σε βάρος της άλλης. Επομένως, δεν χρειάζεται να υποχωρήσει η πρώτη γλώσσα για να αναπτυχθεί η δεύτερη. Οι έννοιες, οι δομές και οι δεξιότητες που έχουν κατακτηθεί σε μια γλώσσα μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλη γλώσσα, όπως συμβαίνει με τη δεξιότητα γραφής και ανάγνωσης (Σκούρτου, 2011, 130. Τσοκαλίδου, 2012, 107).  Επομένως, οι μαθητές/τριες που γνωρίζουν τη μητρική τους καλά, μαθαίνουν πιο γρήγορα την ελληνική, με προϋπόθεση ότι εκτίθενται σε αυτή στο σχολείο και έχουν κίνητρο (Τσοκαλίδου, 2012, 107).

Φρουτοσαλάτα

Είναι ένα παιχνίδι για όλες τις ηλικίες, στο οποίο συμμετέχουν όποιοι και όσοι θέλουν! Δε χρειάζεται σχεδόν καθόλου προετοιμασία παρά μόνο να τοποθετήσουμε τις καρέκλες σε κύκλο! Όσοι παίζουν λοιπόν κάθονται σε καρέκλες στον κύκλο, εκτός από έναν παίκτη που στέκεται στη μέση του κύκλου. Δίνουμε σε όλους τους παίκτες ονόματα φρούτων. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον τρία ονόματα φρούτων. Αν είναι μεγάλος ο αριθμός των παικτών βάζουμε επιπλέον ονόματα φρούτων.