Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στολίδια για το δέντρο από ζύμη κορν-φλάουρ και μαγειρικής σόδας! Απλά υπέροχα!

   Πόσες φορές έχω δει αυτά τα όμορφα άσπρα στολίδια σε ξένα σάιτ και μπλογκ!!! Διάβαζα για ζύμες αλατιού, σπιτικές πλαστελίνες ή ζύμες με κορν φλάουρ, ότι είναι πολύ εύκολο και κυρίως εντυπωσιαζόμουν από το αποτέλεσμα που έβλεπα! Έχω αποθηκεύσει στο Pinterest διάφορες ιδέες που γίνονται με αυτές τις ζύμες και ποτέ ως τώρα δεν είχα δοκιμάσει να φτιάξω κάτι.


   E, επιτέλους, το έκανα! Αφού το έψαξα καλύτερα, είδα ότι πολλοί τάσσονται υπέρ της ζύμης με κορν φλάουρ, οπότε αποφάσισα την πρώτη μου απόπειρα να την κάνω με αυτή. Και νομίζω ότι πέτυχε! 
Tα υλικά που χρειάζονται είναι μόνο:
1 κούπα κορν φλάουρ
1 κούπα μαγειρική σόδα 
1 και 1/4 κούπα νερό
αντικολλητικό χαρτί 
κουπ-πατ σε διάφορα σχέδια 

1. Ρίχνουμε τη σόδα, το κορνφλάουρ και το νερό σε μια κατσαρόλα και ανακατεύουμε.

2.Βάζουμε την κατσαρόλα σε μέτρια θερμοκρασία και ανακατεύουμε διαρκώς.

3. Περιμένουμε μέχρι να γίνει ένα στερεό μείγμα και αποσύρουμε από το μάτι. Εμένα μου πήρε γύρω στα 15 με 20 λεπτά ώσπου να ετοιμαστεί.

4. Βάζουμε το μείγμα σε ένα μπολ και σκεπάζουμε με βρεγμένη πετσέτα ή χαρτί κουζίνας για να μην ξεραθεί όσο κρυώνει. (Αν έχετε χαρτί κουζίνας με σχέδια, προτιμήστε την πετσέτα, γιατί τα σχέδια θα αφήσουν χρώμα στη ζύμη σας... Ναι, ναι το έπαθα...)
 5. Αφού το αφήσουμε να κρυώσει καλά το πλάθουμε με τα χέρια και προσθέτουμε λίγο κορν φλάουρ, τόσο ώστε να μην κολλάει. Πλάθουμε μέχρι να μαλακώσει και να είναι λεία η ζύμη.
   
     Σ΄αυτή τη φάση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη ζύμη αυτή, όπως ακριβώς την πλαστελίνη γνωστής εταιρείας! Έχουν ακριβώς την ίδια υφή και σχεδόν την ίδια μυρωδιά! Μάλιστα αν την τυλίξουμε σε μεμβράνη και την συντηρήσουμε στο ψυγείο, μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε αρκετές φορές.

Πάμε να δούμε, όμως, πώς μπορούμε να φτιάξουμε όμορφα στολίδια:

6. Με τη βοήθεια του πλάστη ανοίγουμε ένα "φύλλο" μισό εκατοστό περίπου. Στην αρχή προσπάθησα να ανοίξω ένα μεγάλο φύλλο, αλλά δουλευόταν πιο εύκολα με μικρότερη ποσότητα ζύμης, οπότε άνοιγα πολλά μικρά φύλλα. 

7. Κόβουμε με κουπ-πάτ τα σχέδια που θέλουμε και αφαιρούμε προσεκτικά το γύρω-γύρω. Τα σχέδια που έφτιαξα έγιναν εύκολα, με εξαίρεση το ελαφάκι που με δυσκόλεψε γιατί είχε λεπτές άκρες και η ζύμη κολλούσε σε αυτές.

8. Αν το κουπ-πάτ αφήνει ατέλειες,  λειαίνονται εύκολα με το χέρι.  

Έφτιαξα και μερικά σπιτάκια, κόβωντας τη ζύμη με μαχαίρι με ίσια λεπίδα.
9. Αν θέλουμε να τα κρεμάσουμε στο δέντρο ή σε μια τσάντα ως κάρτα δώρου, γράφοντας στο πίσω μέρος μια ευχή, πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο πάνω μέρος, πριν στεγνώσει το στολίδι. Δοκίμασα δύο τρόπους: με μικρό πλαστικό καλαμάκι και με οδοντογλυφίδα. 

10. Τα αφήνουμε να στεγνώσουν μόνα τους και να σκληρύνουν σε μια λεία επιφάνεια, όπως ένα ταψί. Αυτό παίρνει μια με δύο μέρες για να γίνει.Φροντίζουμε να τα γυρίσουμε και από τις δύο πλευρές. Έχω δει ότι πολλοί τα ψήνουν, αλλά με το ψήσιμο τα στολίδια κιτρινίζουν ελαφρώς, ειδικά στην πίσω όψη, οπότε προτίμησα να τα αφήσω να στεγνώσουν από μόνα τους.

11.Όταν είναι έτοιμα, αν θέλουμε τα βάφουμε. 

   Αν σας αρέσουν στις φωτογραφίες, πού να τα δείτε και από κοντά! Εκτός από το ότι είναι κατάλευκα, λαμπυρίζουν ελαφρά και είναι τέλεια! Έφτιαξα αρκετά για να τα βάλουμε μαζί με τα κεράσματα για τους μαθητές του Πάρη! Τη Δευτέρα θα μπορώ να τα φωτογραφήσω όλα μαζί και να τα αναρτήσω.
    Ως τότε, σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε να τα φτιάξετε. Αν έχετε παιδάκια, πιστεύω πως θα τους αρέσει πολύ η διαδικασία. Εγώ καθόμουν ώρες σήμερα και έπαιζα με αυτά!


Δείτε τα έτοιμα εδώ.

Αν θέλετε να φτιάξετε όμορφα και μυρωδάτα στολίδια δείτε την ανάρτηση: Μοσχομυριστά στολίδια κανέλας

Σχόλια

  1. Είναι τέλεια μπράβο σου . Θα ήθελα όμως να μου πεις σε περίπτωση που πάρουν υγρασία υπάρχει περίπτωση να μουχλιάσουν ? Θέ λω να τα κάνω αλλά δεν θέλω να τα πετάξω την επόμενη χρονιά . Σου έχει συμβεί ποτέ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H αλήθεια είναι πως δε μου έχει συμβεί. Τα έφτιαξα πέρυσι και τα κράτησα σε ένα κουτάκι μαζί με τα υπόλοιπα στολίδια και δεν έχουν πάθει κάτι τουλάχιστον μέχρι φέτος. Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο ότι φυλάω τα στολίδια σε πλαστικό κουτί και όχι χάρτινο, αλλά σίγουρα ως τώρα έχουν διατηρηθεί καλά. Ελπίζω να βοήθησα ;-)

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ . Καλές γιορτές !!!!

      Διαγραφή
  2. όσο στεγνώνουν γίνονται ροζ και χάνουν τη λευκότητά τους...γιατί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως πρόσθεσες κάποιο υλικό πέρα από αυτά που έγραφε η συνταγή; Κάτω κάτω στην ανάρτηση έχω λινκ με τα έτοιμα. Είναι λευκά και έχουν παραμείνει ακόμα ένα χρόνο μετά που τα ξαναέβγαλα για να στολίσω. Αν στέγνωσαν πάντως δεν πρέπει να είναι άσχημα και ροζ ;-) Βάλε λίγη κόλλα και χρυσόσκονη και θα γίνουν τέλεια!

      Διαγραφή
  3. Εμενα γιατι στο στεγνωμα ραγιζουν????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρές ρωγμούλες είχαν και τα δικά μου όταν στέγνωσαν, κυρίως στην πίσω όψη, αλλά δε φαίνονται πολύ. (δες τις φωτό με τα έτοιμα) Αν είναι μεγαλύτερες οι ρωγμές, μήπως ήταν πιο σφιχτή η ζύμη; Μπορεί να έπεσε παραπάνω κορνφλάουρ. Πρέπει να είναι μαλακή σαν πλαστελίνη και εύπλαστη η ζύμη.

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Όταν στεγνώσουν καλά μπορούμε και να τα βάψουμε ή να τα στολίσουμε με χρυσόσκονη. Άργησα αλλά απάντησα ;-)

      Διαγραφή
  5. Με τις ποσοτητες που μας ανέφερες πόσα περίπου στολίδια γίνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα γύρω στα 25 ανάλογα και με το μέγεθος των κουπάτ. Μέσα στην ανάρτηση έχω ένα σύνδεσμο για να δεις τα έτοιμα. Στη φωτογραφία φαίνονται μόνο αυτά που δώσαμε στα παιδιά και σκέψου ότι κρατήσαμε και για το σπίτι κάποια. Έκανα μόνο μία δόση ζύμης αλλά είχα μικρά κουπάτ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.