Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παραμυθένιο ταξίδι στους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας!

Ο δάσκαλός μου στα εργαστήρια και τις πρακτικές της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, στο Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών και συνάδελφος, Γιάννης Σταράκης, μας προτείνει έναν διαφορετικό και ευχάριστο τρόπο για να μιλήσουμε στο μάθημα της Γεωγραφίας της Ε' Δημοτικού, για τους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας, μέσα από δύο παραμύθια που έχει γράψει ο ίδιος. Είναι δοκιμασμένο με εντυπωσιακά αποτελέσματα και αρέσει πολύ στους μαθητές!

Τα παιδιά διαβάζουν, σε ομάδες, το κάθε παραμύθι σε συνδυασμό με το χάρτη (θα τον βρείτε στο αρχείο με το παραμύθι), ακολουθώντας την αριθμημένη διαδρομή. Διαβάζοντας το παραμύθι με το ταξίδι στους κόλπους της Ελλάδας και σημειώνοντας τα ονόματα στο χάρτη που τους δίνουμε, μαθαίνουν εύκολα την αλληλουχία των κόλπων τόσο από τη μεριά του Ιονίου όσο και από τη μεριά του Αιγαίου. Αν εκτυπώσουμε το χάρτη σε μέγεθος Α3, εκτός από το να γράψουν το όνομα του κόλπου, μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με την ιστορία (δείτε τις εικόνες με τους χάρτες που έχουν φτιάξει οι μαθητές του Γιάννη)! Το ίδιο μπορούν βέβαια να κάνουν και με το παραμύθι με το ταξίδι στα ακρωτήρια της Ελλάδας.


Τα παραμύθια και τους χάρτες θα τα βρείτε στα παρακάτω link σε αρχεία της μορφής .doc, για να μπορείτε να τα επεξεργαστείτε και να αλλάξετε, αν θέλετε, τα ονόματα των ηρώων με αυτά των δικών σας μαθητών.

To παραμύθι με το ταξίδι στους κόλπους της Ελλάδας
To παραμύθι με το ταξίδι στα ακρωτήρια της Ελλάδας

Σχόλια

  1. Αχ τώρα το λες; Ενταξει...ποτέ δεν είναι αργα...πολύ ωραία ιδέα για ακόμα μια φορά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΖΕΝΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ...ΕΙΜΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΙΔΕΑ
      η ιδια λογικη πηγαινει και σε επομενα κεφαλαια χωρις παραμυθι...Δηλαδή οταν κανεις πεδιαδες, βουνα, λιμνες ή ποταμια:
      1. ΔΙαλεξε τα πιο σημαντικα
      2. Σχεδιασε τα αδρομερως σε ενα χαρτι κενο της Ελλαδας α3
      3. Βάλε τα παιδιά να βρουν τα ονοματα απο άλλους χαρτες (ατλαντες)
      4. Βαλε τους να ψαξουν να σκεφτουν και στη συνεχεια να ζωγραφισουν διπλα απο το εν λογω (ποταμι π.χ) μια ζωγραφια που να τους βοηθαει να θυμουνται το ονομα....Π.χ στον ποταμο ΕΒΡΟ οι μαθητές μου σκεφτηκαν να ζωγραφισουν κερματα του ΕΥΡΩ.... Στον ασωπο ζωγράφισαν τον αισωπο κ.τ.λ

      Διαγραφή
    2. Ναι ήδη ετοιμάζομαι να διδάξω τα βουνά με αυτόν τον τρόπο! Σε ευχαριστώ πολύ!! Μη σου πω ότι θα βάλω τα παιδιά να γράψουν το δικό τους παραμύθι! Φιλιά και συνέχισε την καλή δουλειά!

      Διαγραφή
  2. ωραία ιδέα μόνο που για να τα θυμουνται ως αλληλουχία σκέψου να τους πεις το παραμυθι να ξεκιναει π.χ απο τη θρακη και να τελειωνει στην πελοποννησο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.