Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν θες την ιστορία καλύτερα να μάθεις, φτιάξε δυο στιχάκια, ξεκίνα να ριμάρεις... γιο!

   

     Άλλη μια διαφορετική και πρωτότυπη ιδέα του συναδέλφου Γιάννη Σταράκη, αυτή τη φορά για το μάθημα της Ιστορίας (δείτε και την ανάρτηση "Παραμυθένιο ταξίδι στους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας").
     Πρόκειται για μια ιστορική γραμμή με ποιηματάκια για κάθε σημαντική χρονολογία. Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν στιχάκια που θα ομοιοκαταληκτούν με τη χρονολογία και θα περιγράφουν παράλληλα τα γεγονότα που συνέβησαν. 
Για παράδειγμα, 313- Πιστεύουμε ελεύθερα σε οποιαδήποτε θρησκεία!
      Πάρτε μια γεύση από τα υπόλοιπα, μέσα από τις εικόνες. Η μία δείχνει  την ιστορική γραμμή που έχει φτιάξει ο Γιάννης και μπορεί να αναρτηθεί στην τάξη και η άλλη είναι το φυλλάδιο για κάθε μαθητή. 
  Επειδή αυτό είναι ένα project που ξεκίνησε φέτος ο Γιάννης με τους μαθητές του, σας παρουσιάζουμε το κομμάτι που είναι έτοιμο ως τώρα και αργότερα θα το δώσουμε και ολοκληρωμένο. 
    Ωστόσο, δε χρειάζεται να περιμένετε ως τότε για να το δοκιμάσετε. Η ιδέα είναι να μπαίνουν τα ίδια τα παιδιά στη διαδικασία να δημιουργούν τα στιχάκια, κάθε φορά που συναντούν ένα αξιοσημείωτο γεγονός και να σχηματίσουν σταδιακά ως το τέλος της χρονιάς μια ιστοριογραμμή με την προσωπική τους σφραγίδα! Είναι πολύ προτιμότερο από το να μαθαίνουν μια έτοιμη!
  Και είναι μια καλή ευκαιρία τώρα, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, στο τελευταίο μάθημα της Ιστορίας να κάνουν μια εναλλακτική επανάληψη, αφιερώνοντας όλη την ώρα στο να σκαρφιστούν τα δικά τους στιχάκια με τους συμμαθητές τους.       
Κατεβάστε το φυλλάδιο του μαθητή και την ιστοριογραμμή για την τάξη σε μορφή pdf.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.