Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

21 Σεπτεμβρίου-Παγκόσμια μέρα για την Ειρήνη



    Η 21η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η διεθνής μέρα ειρήνης, αναγνωρισμένη από τα Ηνωμένα Έθνη ως μέρα παύσης πυρός και μη-βίας. Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε στην τάξη για τον πόλεμο και τις τραγικές συνέπειές του. 
   Το 2013 το θέμα αυτής της μέρας ήταν Education for peace. Ένας πραγματικά καλός και δοκιμασμένος τρόπος να κάνουμε τους μαθητές μας να νιώσουν την αξία της ειρήνης αλλά και πόσο δύσκολο είναι να ξεπεράσει κάποιος τις πληγές ενός πολέμου, είναι μια βιωματική δραστηριότητα που ονομάζεται ειρήνη-πόλεμος-ειρήνη. Από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες που γίνονται στις κατασκηνώσεις του διεθνούς, μη κερδοσκοπικού οργανισμόυ CISV και επηρεάζει βαθιά τους συμμετέχοντες, ακόμα και τους διοργανωτές που γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα ακολουθήσει. 
   
    Τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, την δοκίμασα πρώτη φορά το 2007 σε τάξη, στη διάρκεια της εβδομαδιαίας διδακτικής πρακτικής μου και είχε πολύ καλά αποτελέσματα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όμως, να μην παραλείψουμε την συζήτηση που πρέπει να ακολουθήσει. Συνολικά διαρκεί περίπου μία ώρα και αποτελείται από τέσσερις φάσεις. Τις αναλυτικές οδηγίες και τους άξονες συζήτησης θα τα βρείτε εδώ: Ειρήνη-Πόλεμος-Ειρήνη.


Σχόλια

  1. Μαζί με την αγάπη, η ειρήνη κι η ελευθερία εύχομαι να γιορτάζονται κάθε μέρα απ΄ όλους μας!
    Να ΄στε καλά!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γαλήνη σε περιμένει ένα βραβείο στο μπλογκ μου! Πέρασε από εδώ να το πάρεις http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2013/09/blog-post_24.html
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.