Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Blob tree

  Το blob tree, ή αλλιώς δέντρο των συναισθημάτων, έχει σχεδιαστεί από τον Pip Wilson και είναι ένα εργαλείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην τάξη για να καταλαβαίνουμε ανά πάσα στιγμή πώς νιώθουν οι μαθητές μας στην ομάδα της τάξης.


Κόβουμε μικρά χαρτονάκια. Ένα για κάθε μαθητή και ένα για εμάς. Γράφουμε σε κάθε χαρτονάκι από ένα όνομα και με κολλητική ταινία τα τοποθετούμε πάνω σε ένα πλαστικοποιημένο blob tree (Α3 διαστάσεων ή και μεγαλύτερο). Εξηγούμε στους μαθητές μας ότι μπορούν όποτε θέλουν να τοποθετούν το χαρτονάκι με το όνομά τους σε όποια θέση θέλουν επάνω στην αφίσα. Μία φορά την εβδομάδα ή και συχνότερα μπορούμε να κάνουμε μια συζήτηση πάνω σ' αυτό. 

  Όποιος θέλει,ακόμα και ο δάσκαλος ή η δασκάλα, θα εξηγεί στην ομάδα για ποιο λόγο έχει επιλέξει τη συγκεκριμένη θέση. Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίζουμε εύκολα αν κάποιο παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες να ενσωματωθεί ή τον απασχολεί κάτι γενικότερα.

  Το αρχείο που χρησιμοποίησα το βρήκα εδώ. Το μεγέθυνα σε Α3, έκοψα γύρω-γύρω το δέντρο και τις φιγούρες, τα κόλλησα σε χρωματιστά χαρτιά και το πλαστικοποίησα για να κολλάνε και να ξεκολλάνε τα χαρτάκια χωρίς να χαλάει.


  Υπάρχουν αντίστοιχα εργαλεία που διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση για την οποία τα θέλουμε και την ομάδα στην οποία απευθυνόμαστε. Θα βρείτε όσες πληροφορίες χρειάζεστε εδώ.

Σχόλια

  1. Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk14 Οκτωβρίου 2013 στις 7:15 π.μ.

    Tέλεια ιδέα. Για μικρότερους μαθητές, παρόμοια φιλοσοφία, έχει το "θερμόμετρο των συναισθημάτων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.