Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γλυκά μολυβάκια

Υλικά 
χαρτόνια, αλουμινόχαρτο, σπάγγος, χρωματιστό τσιγαρόχαρτο, ψαλίδια με σχέδια, συρραπτικό, κόλλα, ψαλίδι, μολύβι, μαρκαδόροι, χάρακας, διαβήτης και πολλές καραμέλες!!!



Διαδικασία
1. Κόβω το κίτρινο,το ροζ χαρτόνι και το αλουμινόχαρτο. (Εδώ είναι 15x10,5εκ, 15x4εκ και 15x3εκ. αντίστοιχα)
2. Κολλάω το ροζ χαρτόνι στην μία άκρη του κίτρινου.
3. Κόβω το αλουμινόχαρτο με ψαλίδι με σχέδια και το κολλάω στην ένωση των δύο χαρτονιών.
4. Σχεδιάζω με το διαβήτη σε χαρτόνι μπεζ χρώματος, ένα κύκλο ακτίνας 4εκ και τον κόβω.
5. Ζωγραφίζω με μάυρο μαρκαδόρο το κέντρο του κυκλικού δίσκου και κάνω μια εγκοπή ίση με την ακτίνα.
6. Κόβω με το ειδικό ψαλίδι το κίτρινο χαρτόνι.
7. Φτιάχνω ένα κύλινδρο και έναν κώνο και τα συρράπτω στις ενώσεις για να είναι σταθερά.
8. Βάζω κολλητική ταινία στο εσωτερικό του κώνου και τον τοποθετώ στην άκρη του κυλίνδρου.
9. Από την μεριά της 'γόμας' με τη βοήθεια ενός μολυβιού, πιέζω την κολλητική ταινία στα τοιχώματα.
10. Σχεδιάζω και κόβω μια ταμπελίτσα και ένα μικρότερο λευκό χαρτάκι.
11. Κολλάω το λευκό χαρτί στην ταμπέλα και γράφω αυτό που θέλω.
12. Δοκιμάζω πόσες καραμέλες χωράει το μολυβάκι που έφτιαξα.
13. Τοποθετώ τις καραμέλες στο τσιγαρόχαρτο και το διπλώνω.
14. Κλείνω το πουγκί που έφτιαξα με ένα κομμάτι σπάγκου.
15. Τοποθετώ το πουγκί μέσα στο μολύβι.
16. Κόβω την ουρά του πουγκιού αν περισσεύει πολύ.
17. Περνάω σπάγκο από την τρύπα που έχω κάνει στην ταμπελίτσα και τη δένω γύρω από το μολύβι.
Έτοιμο!

Δείτε τις φωτογραφίες με τη διαδικασία κατασκευής βήμα-βήμα εδώ.
 
Χρειάζεται λίγη υπομονή αν έχουμε πολλούς μαθητές αλλά είναι ένα ωραίο και οικονομικό κέρασμα για ένα γλυκό ξεκίνημα! 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.