Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο "μυστικός" μαθητής της εβδομάδας!

Ψάχνοντας τρόπους για να "ηρεμήσω" μια αρκετά ανήσυχη τάξη και να τραβήξω το ενδιαφέρον κάποιων μαθητών μου στα μαθήματα, κατέληξα στον "μυστικό μαθητή της εβδομάδας". Τους άρεσε πολύ και πέτυχε και ο σκοπός μου! 

Έβαλα χαρτάκια με όλα τα ονόματα των μαθητών σε ένα κουτί. Στην αρχή κάθε εβδομάδας τραβούσα από εκεί ένα χαρτάκι, μπροστά σε όλη την τάξη, χωρίς όμως να τους ανακοινώσω φυσικά το όνομα, αλλά ούτε και το φύλο του παιδιού που κληρώθηκε. 
Τους είχα εξηγήσει από την αρχή τη διαδικασία. Για να ανακηρυχτεί ο "μυστικός" μαθητής, μαθητής της εβδομάδας πρέπει να είναι τυπικός στις υποχρεώσεις της εβδομάδας και να φέρεται όμορφα στους συμμαθητές του. Στην ουσία να τηρεί τους κανόνες της τάξης που είχαμε γράψει.
Κάθε Παρασκευή, κάναμε την ανακοίνωση και τη βράβευση, αν ο μαθητής έκανε όντως αυτά που είχαμε συμφωνήσει. Αν πάλι όχι, τότε τους ρωτούσα αν ήθελαν να μάθουν το όνομα και αν όλοι ήθελαν, το ανακοίνωνα και εξηγούσα για ποιο λόγο έχασε το βραβείο. Το όνομά του όμως ξαναέμπαινε στην κληρωτίδα και έτσι είχε κι άλλη ευκαιρία να πάρει το βραβείο.
Το βραβείο το είχα σχεδιάσει εγώ, το εκτύπωνα έγχρωμο και το πλαστικοποιούσα για κάθε μαθητή που το κέρδιζε. Εκτός όμως από αυτό, ο μαθητής της εβδομάδας μπορούσε να μου ζητήσει να βρω πληροφορίες για όποιο θέμα τον ενδιέφερε. Οτιδήποτε! Όταν διάλεγε θέμα, έβρισκα βίντεο, εικόνες και πληροφορίες και κάναμε κάτι σαν μια μικρή παρουσίαση του αγαπημένου του θέματος σε όλη την τάξη.
Το καλό με αυτό τον τρόπο είναι ότι, επειδή δε γνωρίζει κανείς αν κληρώθηκε το όνομά του, προσπαθούν όλοι! Ο καθένας όσο και όπως μπορεί. Άλλωστε αυτός είναι και ο σκοπός! ;-)

Το βραβείο μπορείτε να το βρείτε εδώ. [ενημέρωση 18/9/2016]

Δείτε επίσης την ανάρτηση: Η "μυστική" ομάδα της εβδομάδας 
  

Σχόλια

  1. Εξαιρετική ιδέα!!! Σε ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες μαζί μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι!! Όταν το ξεκινήσεις στείλε μου να μου πεις πώς ανταποκρίνονται οι μαθητές σου αν θες.

      Διαγραφή
  3. Πολύ πρωτότυπο κι ανυπομονώ να το εφαρμόσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ έξυπνο κίνητρο για τα παιδιά μας!
    Καλώς σε βρήκα!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την κλέβω να ξέρεις....
    Πρωτάκια έχω ελπίζω να πιάσει :)
    Καλή χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεύθερα! Η αλήθεια είναι ότι σε πρωτάκια ακόμα δεν το έχω δοκιμάσει, οπότε στείλε μου να μου πεις πως θα ανταποκριθούν! Καλή επιτυχία και καλή σχολική χρονιά!

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία ιδέα!!! Λέω να τη δοκιμάσω στο ολοήμερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή ιδέα Πέννυ! Δεν έχω δουλέψει σε ολοήμερο ακόμα. Στείλε μου εντυπώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι σκεφτόμαστε για τη σωστή λειτουργία της τάξης και για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας..Κάτι παρόμοιο έκανα και εγώ ειδικά όταν ήταν"δύσκολη"τάξη...Μόνο με μια διαφορά..Έδινα έναν έπαινο στον μαθητή αλλά και μια ακόμα δεύτερη ευκαιρία ..Έβαζα τα ονόματα των βραβευμένων σε μια άλλη κληρωτίδα..Στο τέλος κάθε τριμήνου ο μαθητής πέρα από τον έπαινο της βδομάδας έπαιρνε και ένα ακόμα βραβείο όπως ένα βιβλίο ή μία κούπα με τη φωτογραφία του ..Υπήρχε όμως μία προϋπόθεση για να μπούν στην κληρωτίδα...Να έχει βραβευτεί ο μαθητής από 2 φορές και πάνω.Όχι μόνο λειτουργούσε σαν παράγοντας ηρεμίας στην τάξη,αλλά βοηθούσε και τους μαθητές να είναι πιο επιμελείς και πιο τυπικοί...Καλή συνέχεια και ελπίζω να πετύχει η εφαρμογή του και στα πρωτάκια σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ενδιαφέρον Βάσω! Κι έτσι οι βραβευμένοι δεν "χαλαρώνουν" επειδή κατάφεραν να πάρουν το βραβείο. Ελπίζω να έχω την ευκαιρία να το δοκιμάσω! Δυστυχώς, προς το παρόν, αναμένω στον πίνακα των αναπληρωτών για μια τοποθέτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μακάρι να έρθει ο διορισμός σου Γαλήνη..Στο εύχομαι ολόψυχα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευχαριστώ πολύ Βάσω! Ως τότε υπομονή, ελπίδα και blogging!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπράβο!!!!!!!!! Μ'αρεσουν οι δάσκαλοι που εχουν ωραίες ιδέες!!!!!! Εγω πάντως χρησιμοποιώ το σύστημα με τους πόντους. Πιάνει πάντα ειδικά στις μικρές και μεσαίες τάξεις. Οπως ειναι χωρισμένα τα παιδιά σε ομάδες δίνω πόντους στις ομάδες που εχουν την καλύτερη συμπεριφορά και ειναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Δεν αφαιρώ μόνο δινω!!! Εστιάζω στα θετικά... Η ομαδα ή οι ομάδες που θα κερδίσουν τους περισσότερους πόντους σε μια ημέρα κερδίζουν δίπλα στο ονομα τους ενα θαυμαστικό. Την Παρασκευή τα μέλη της ομάδας/των ομάδων που συγκεντρωσαν τους περισσότερους πόντους παιρνουν το δωράκι τους!!! (αυτοκολλητα, επαινους , σελιδες για χρωμάτισμα ή σελίδες με παιχνίδια κ.α.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :-) Αφού χρησιμοποιείς το σύστημα των πόντων δες και αυτό:
      http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2013/10/classdojo.html
      Αν έχεις έναν υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητό στην τάξη σου, θα μπορείς να δίνεις πόντους στα άβαταρ των μαθητών. Μπορούν και οι ίδιοι να βλέπουν την πρόοδό τους με δικούς τους λογαριασμούς και να ενημερώνονται παράλληλα και οι γονείς! Έχει και αρνητικούς πόντους, αλλά αν δε θες, δεν τους χρησιμοποιείς.

      Διαγραφή
    2. πολύ ωραίο φαίνεται αλλα μεχρι στιγμης δεν εχω υπολογιστή στην τάξη ουτε κινητο με συνδεση στο ιντερνετ!!! (χρειαζομαι επειγόντως αναβάθμιση!) :(

      Διαγραφή
  13. Πραγματικά καταπληκτική ιδέα!!!!!!! πολλά συγχαρητήρια για όλες τις ιδέες σας!! είναι φανταστικές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καταπληκτική ιδέα, μπράβο!!! Είναι τόσο σημαντικό που υπάρχουν δάσκαλοι που μοιράζονται τις δημιουργικές τους ιδέες!Είμαι σίγουρη ότι θα με βοηθήσει πολύ και σε ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μίνα! Θα χαρώ να μου στείλεις αργότερα να μου πεις αν λειτούργησε!

      Διαγραφή
  15. Είναι τόσο σημαντικό να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μοιράζονται τις δημιουργικές ιδέες τους με άλλους συναδέλφους! Είμαι σίγουρη ότι θα με βοηθήσει πολύ στην τάξη και σε ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο, Γαλήνη, ιδέες με φρεσκάδα και φαντασία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν και η ανάρτηση δεν είναι καινούρια, πρέπει να ενημερώσω ότι στα πρωτάκια έπιασε!!!!Μπράβο συναδέρφισσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά έκανες και ενημέρωσες Ελίνα! Χαίρομαι που το δοκίμασες και έπιασε στα παιδάκια σου! Εύχομαι τα καλύτερα για του χρόνου!

      Διαγραφή
  18. Γεια σου Γαλήνη!!! Συγχαρητήρια για το υπέροχο blog σου,μας δίνεις καταπληκτικές ιδέες για τη σχολική ζωή γενικότερα θα έλεγα...Φέτος που ανέλαβα πρώτη τάξη για πρώτη φορά σκέφτομαι να εφαρμόσω τη μέθοδο του ''μυστικού μαθητή'' καθώς τη βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσα...Ήθελα όμως να μου πεις από που θα βρω να εκτυπώσω το βραβείο γιατί κάτι μάλλον δεν κάνω καλά...Σ' ευχαριστώ εκ των προτέρων και πάντα να είσαι τόσο άξια και δημιουργική!!!!!! ;) ;) ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν κάνεις κάτι λάθος Ειρήνη! Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ανεβάσει κάποιο βραβείο για εκτύπωση. Έχω μόνο το δείγμα από αυτό που χρησιμοποιούσα εγώ, που το είχα ζωγραφίσει στο χέρι. Μπορεί αργότερα, όταν το φτιάξω, να ανεβάσω και εκτυπώσιμο αρχείο. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα θετικά σου σχόλια! Να 'σαι καλά!

      Διαγραφή
  19. Μπορω να εκτυπώσω τις καρτελες;

    Και αν ναι, πως;

    Γραφτηκα στο pinterest αλλα δεν με αφηνει να εκτυπωσω

    Any help

    Eyxaristv

    Paulina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Paulina! Για ποιες καρτέλες ενδιαφέρεσαι; Στη συγκεκριμένη ανάρτηση δεν έχω κάποιο αρχείο για εκτύπωση. Αν για παράδειγμα θες να εκτυπώσεις το ημερολόγιο, πας στη σχετική ανάρτηση εδώ στο μπλογκ (όχι στο πιντερεστ) βρίσκεις το αρχείο και πατάς το βελάκι "λήψη" που βρίσκεται πάνω.

      Διαγραφή
  20. Εγώ είπα πως θα δώσω ένα "βραβείο μυστικού μαθητή" ανά ομάδα. Συνεπώς... αύριο η απονομή των 5 σουπερκαλύτερων. Ε... μην μας πάρει 20 εβδομάδες να πάρουν όλοι ένα βραβείο... να γίνει πιο σύντομα. :)

    Αχ, Πρωτάκια. Αχ, πάλι. Αχχχχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως σε πολλά παιδάκια και πόσο μάλλον στα μικρούλια που θα περιμένουν πώς και πώς είναι καλύτερο να δίνεις παραπάνω από ένα ανά εβδομάδα. Δες κι αυτό από πέρσι:http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2013/10/omadatisevdomadas.html Καλή συνέχεια Μαριλια!

      Διαγραφή
  21. Καλή ιδέα, φέτος έχω δύσκολη και μεγάλη Πρώτη και μπορεί να την κάνω. Πέρσι στην Δευτέρα είχα χωρίσει τα παιδιά σε ομάδες και ανάλογα με την συμπεριφορά τους έπαιρναν κάθε μέρα χαρούμενες ή στεναχωρημένες φάτσες. Στο τέλος της εβδομάδας βλέπαμε ποια ομάδα κερδίζει . Στο τέλος του μήνα έβγαινε η νικήτρια ομάδα και γινόταν η βράβευση όπου τα μέλη της ομάδας έπαιρναν δωράκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία Σούζυ! Μου θύμισε την ανάρτηση με την ομάδα της εβδομάδας. Ανάλογα με τον τρόπο που επιλέγεις να δουλέψεις στην τάξη χρησιμοποιείς την ατομική ή ομαδική επιβράβευση. Καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  22. Τελεια ιδεα! Μπορω να κατεβασω καπως την καρτελα; Ευχαριστω πολυυυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από τα λίγα που δεν έχω ανεβάσει ακόμα... Θα το κάνω πιστεύω σύντομα..

      Διαγραφή
  23. Τέλεια ιδέα !!!
    καλή και δημιουργική χρονιά!!!
    ευχαριστούμε για τις ιδέες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ καλή ιδέα!! Είναι υπέροχο οι δάσκαλοι να είναι δημιουργικοί και να εξελίσσονται συνεχώς!!Μακάρι όταν κ αν βρεθώ σε τάξη να την εφαρμόσω!!Συνέχισε έτσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να βρεθείς και σύντομα και να μπορέσεις να κάνεις όσα ονειρεύεσαι! Να ΄σαι καλά!

      Διαγραφή
  25. Πολύ ωραίες ιδέες θα δοκιμάσω το "μυστικός μαθητής" στην φετινή μου τάξη (Γ')!
    Μου άρεσαν και οι κανόνες και τους εκτύπωσα!!!
    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν και θα τις δοκιμάσεις στην τάξη σου! Καλή σχολική χρονιά!!

      Διαγραφή
  26. Πολύ ωραία η ιδέα σας! Με ποιον τρόπο μπορούμε να κατεβάσουμε την καρτέλα για εκτύπωση;
    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε!! Δεν έχουμε ανεβάσει ακόμα την καρτέλα, επειδή όμως μας το ζητούν κι άλλοι συνάδελφοι μέσα στις επόμενες μέρες θα το ετοιμάσουμε. Θα αναρτηθεί στο fb στη σελίδα μας όταν είναι έτοιμο! ;-)

      Διαγραφή
  27. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ....ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημερα, υπεροχη η ιδεα σου και θα το δοκιμασω! Εχω ομως ερωτηση. Τι γινεται αν εχει κληρωθει πχ 2-3 φορες ο ιδιος μαθητης κιαι αλλοι καθολου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσοι έχουν κληρωθεί μπαίνουν σε δεύτερη κληρωτίδα αν θέλουμε. Ή μπορούμε να δίνουμε κάθε εβδομάδα το βραβείο σε όσους το αξίζουν ανεξάρτητα από την κλήρωση. Δείτε και σχόλια συναδέλφων πιο πάνω για περισσότερες ιδέες. Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  29. Τέλεια ιδέα! Σήμερα το βάλαμε πρώτη φορά σε εφαρμογή! Έφτιαξα το βάζο, κόλλησα αυτοκόλλητο μουσαμά κομμένο σε σχήμα ερωτηματικού, πάνω στον οποίο έγραψα "ο μυστικός μαθητής" από τη μια πλευρά του βάζου και "η μυστική μαθήτρια" από την άλλη. Βρήκα και ένα μικρό πλαστικό κουτάκι που εφαρμόζει τέλεια στο άνοιγμα του βάζου. Εκεί μέσα έβαλα το χαρτί που τράβηξα, ώστε να είναι χωριά από τα άλλα μέχρι την Παρασκευή που θα αποκαλυφθεί. Ευχαριστώ για την ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.