Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητες για να γνωριστούμε...

Υπάρχουν πολλά παιχνίδια γνωριμίας που μπορούμε να κάνουμε την πρώτη μέρα και σίγουρα γνωρίζετε ήδη αρκετά από αυτά. Έχω διαλέξει δύο που μου αρέσουν περισσότερο. Ένα για τους μικρούς μας μαθητές (6-7ετών) και ένα για τους μεγαλύτερους (8+).




 ...με τους μικρούς μας μαθητές
  
Αφού πούμε μία ή δύο φορές ο καθένας το όνομά του σε κύκλο, χωρίζουμε τους μαθητές σε δύο ομάδες και τους ζητάμε να κάτσουν στο έδαφος. Σηκώνουμε ένα πανί ή σεντόνι ανάμεσα στις δύο ομάδες. Πίσω από κάθε πλευρά του σεντονιού κάθεται ένα παιδί από κάθε ομάδα. Όταν ρίξουμε το πανί, αυτά τα δύο παιδιά πρέπει να πουν γρήγορα το όνομα του παιδιού που βλέπουν. Όποιος το πει πρώτος, φέρνει τον άλλον στην ομάδα του. Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τα περισσότερα παιδιά. Είναι ένας ωραίος τρόπος να γνωριστούν τα πρωτάκια μας και να παίξουν τα δευτεράκια μας όσο εμείς τα γνωρίζουμε καλύτερα.


 ...με τους μεγάλους μας μαθητές

Στις μεγαλύτερες τάξεις τα παιδιά γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους. Στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, όμως, μπορούμε να τους δώσουμε την ευκαιρία να πουν κάτι για τον εαυτό τους που δεν το γνωρίζουν οι συμμαθητές τους. Μπορούμε να το ξεκινήσουμε εμείς για να τους παρακινήσουμε.
Καθόμαστε λοιπόν σε κύκλο. Κρατάμε στα χέρια μας ένα κουβάρι από σπάγγο ή μαλλί. Λέμε το όνομα μας και κάτι για τον εαυτό μας που θέλουμε να μοιραστούμε. Κρατάμε την άκρη του κουβαριού και στέλνουμε το κουβάρι σε έναν μαθητή. Εκείνος λέει το όνομά του και κάτι για τον εαυτό του, κρατάει τον σπάγγο από ένα σημείο και στέλνει το υπόλοιπο κουβάρι σε κάποιον άλλον με τον ίδιο τρόπο. Στο τέλος, θα έχει σχηματιστεί ένας ιστός και όλοι οι μαθητές θα κρατάνε από μια μεριά τον σπάγκο. Ο τελευταίος τώρα θα μαζέψει το κουβάρι μέχρι αυτόν που του το έστειλε και θα του το δώσει. Εκείνος θα το μαζέψει μέχρι τον προηγούμενο κι έτσι θα μαζευτεί και πάλι το κουβάρι. Για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον στο μάζεμα για να δώσει κάποιος πίσω το κουβάρι, θα πρέπει να λέει το όνομα του παιδιού στο οποίο το δίνει και αυτό που έμαθε γι' αυτόν στο ξεδίπλωμα του κουβαριού. Πχ. Είσαι ο Πάρης και σου αρέσει το μπάσκετ.

Θα βρείτε δύο ακόμα δραστηριότητες γνωριμίας στην ανάρτηση Aς γνωριστούμε καλύτερα παίζοντας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.