Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Και τώρα; Τι; Δραστηριότητες για τους γρήγορους!

     Φαντάζομαι έχει τύχει σε όλους μας! Στα δέκα, άντε δεκαπέντε πρώτα λεπτά που γράφουμε διαγώνισμα, έρχονται κάποιοι από τους μαθητές μας, να παραδώσουν το γραπτό τους. Κι αφού καθίσουν για να το ελέγξουν ξανά, πολύ προσεκτικά, κάποια στιγμή θα επιστρέψουν και θα το παραδώσουν οριστικά.
     Και τώρα τι; Ρωτάνε τι μπορούν να κάνουν μέχρι να τελειώσουν και οι υπόλοιποι. Οπότε ψάχνουμε να τους προτείνουμε κάτι απλό, που να μπορούν να κάνουν μόνοι τους χωρίς οδηγίες, να μην ενοχλεί όσους εξακολουθούν και γράφουν και να χρειάζεται σχετικά λίγο χρόνο ώστε να προλάβουν να το ολοκληρώσουν. 
  Συνήθως διαβάζουν κάποιο βιβλίο από τη βιβλιοθήκη, ζωγραφίζουν, κάνουν κάποιες εργασίες τους ή απλά κάθονται. Μπορούμε να τους δώσουμε πολύ περισσότερες επιλογές, ώστε κάθε φορά να κάνουν κάτι διαφορετικό.
  Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να το κάνουμε αυτό. Γράφουμε τις δραστηριότητες σε καρτέλες και τις αναρτούμε στην τάξη για να διαλέγουν από εκεί όποια θέλουν, ή κάνουμε τυχαία κλήρωση με χαρτάκια ή γλωσσοπίεστρα.
    Προσωπικά, μου άρεσαν περισσότερο τα γλωσσοπίεστρα. Διάλεξα τα χρωματιστά και έγραψα σ' αυτά, με λεπτό μαρκαδοράκι, τις οδηγίες. Τα έβαλα σε μια κούπα (εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μικρά κουβαδάκια ή κασπό) και μέσα από εκεί, τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη ένα. Είχαμε συμφωνήσει ότι δε θα μπορούσαν να το αλλάξουν με άλλο. Και είναι προτιμότερο έτσι, γιατί αλλιώς, όλοι θα ζητάνε να τραβήξουν ξανά για να πετύχουν κάτι καλύτερο. Έτσι κι αλλιώς, κάποια στιγμή θα τους τύχουν και οι υπόλοιπες δραστηριότητες.
    Ανάλογα με την τάξη που έχουμε, μπορούμε να βάλουμε διαφορετικής δυσκολίας δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρω αυτά που έβαλα για την Ε δημοτικού:
-Διάλεξε ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη και φτιάξε ένα άλλο εξώφυλλο γι' αυτό.
-Φτιάξε έναν απλό χάρτη της περιοχής σου. (σπίτι, πλατεία, σχολείο, εκκλησία, μαγαζιά κλπ)
-Διάλεξε ένα πρόσωπο από τη φετινή Ιστορία και ζωγράφισέ το όπως το φαντάζεσαι.
-Φτιάξε μια αφίσα για να διαφημίσεις το αγαπημένο σου βιβλίο.
-Βρες το πιο πρόσφατο κείμενο που διαβάσαμε στη Γλώσσα και φτιάξε μια σχετική ζωγραφιά.
-Γράψε μια αστεία ιστορία για να τη διαβάσουμε μετά.
-Σε δυσκόλεψε κάτι που κάναμε τελευταία; Γράψε μου ένα γράμμα εξηγώντας μου ποιο είναι αυτό.
-Φτιάξε το δικό σου σταυρόλεξο.
-Γράψε δέκα λέξεις που έμαθες στη Φυσική. Φτιάξε ένα μικρό ποίημα με αυτές.
-Δανείσου ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη.
-Βρες στο λεξικό πέντε λέξεις που δε γνωρίζεις. Γράψε τη σημασία τους και προσπάθησε να τις μάθεις.
-Γράψε ένα γράμμα σ'ένα αγαπημένο σου πρόσωπο.
-Γράψε τις οδηγίες για το αγαπημένο σου παιχνίδι.
-Κάνε επανάληψη στην προπαίδεια.
-Φτιάξε ένα δικό σου πρόβλημα που να λύνεται με πολλαπλασιασμό και λύσε το.
-Φτιάξε ένα δικό σου πρόβλημα που να λύνεται με διαίρεση και λύσε το.
-Διάλεξε ένα γρίφο και προσπάθησε να τον λύσεις. (είχα ένα πακετάκι με γρίφους)
-Πάρε ένα χάρακα και μέτρα τις διαστάσεις πέντε αντικειμένων που έχεις στην τσάντα σου. -Τακτοποίησε το θρανίο και την τσάντα σου.

Εκτός από την ώρα ενός διαγωνίσματος, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις "δραστηριότητες για τους γρήγορους" απλά για να κάνουμε κάτι διαφορετικό οποιαδήποτε άλλη ώρα. 


     

Σχόλια

  1. Απίθανο! Αύριο κιόλας θα αρχίσω να ψάχνω γλωσσοπίεστρα! Αλήθεια από που τα παίρνουμε; Από βιβλιοπωλεία; Μπα; Από που; Ωραίο blog! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δε βρίσκετε γλωσσοπίεστρα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξύλινα κουταλάκια μιας χρήσης, που θα βρείτε στα super market.

      Διαγραφή
  2. Τώρα τελευταία ανακάλυψα το blog σου και πραγματικά έχω μείνει άφωνη!!! Μπράβο για ακόμα μία φορά!! :-)
    Να σε ρωτήσω... Αυτά τα γλωσσοπίεστρα που τα βρήκες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό ακριβώ είχα στο μυαλό μου να φτιάξω αυτές τις μέρες και προσπαθούσα να σκεφτώ τι δραστηριότητες να γράφω στα ξυλάκια!! Εχω το ολοήμερο και αρκετές φορές εχω μαθητές που τελειώνουν γρήγορα τα μαθήματά τους. Υπέροχες ιδέες!! Συγχαρητήρια για το blog!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου φαίνεται δημιουργικότατο και ιδιαίτερα πρακτικό! Θα το κάνω άμεσα πράξη! Σε ευχαριστώ πολύ! Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πραγματικά χαίρομαι που σας άρεσε και ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας! Τα γλωσσοπίεστρα μπορείτε να τα βρείτε σε κάποια βιβλιοπωλεία και καταστήματα με είδη χόμπι. Πλέον όμως υπάρχουν και στα μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών που όλοι γνωρίζουμε σε μικρό και μεγάλο μέγεθος, στο χρώμα του ξύλου και χρωματιστά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το έκανα και εγώ και αργότερα που θα μάθουμε να διαβάζουμε και μόνοι μας θα το κάνω και με τα πρωτάκια...

    Εγώ έπαιρνα τα απλά και τα έβαφα. Δεν ήξερα πως έχει και χρωματιστά.
    Εγώ τα χρησιμοποιώ και σαν κλήρους...
    Σου στέλνω ανάρτηση για να δεις

    http://amprakatampra.blogspot.gr/2012/03/blog-post_13.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όντως πολύ πρακτικά αυτά τα ξυλάκια και μπορείς να κάνεις πολλά με αυτά! Πολύ ωραίο το blog σου Άννα! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καταπληκτική ιδέα....θα τη δοκιμάσω....ευχαριστώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καταπληκτική η ιδέα σου! Συγχαρητήρια για το blog σου! Είναι υπέροχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Κλεοπάτρα! Το ίδιο και "τα φουντουκάκια σου"! :-)

      Διαγραφή
  10. Κι άλλη φοβερή ιδέα! Κλέβεται κι αυτή!!!

    Ευχαριστώ
    το webzobbie του διπλανού blog
    Μαριλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καταπληκτικό! Θα μπορούσε να δουλεψει και για δραστηριότητες στο σπίτι όταν βαριούνται!
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :-) Όντως θα μπορούσε να δουλέψει και στο σπίτι και μάλιστα με πολύ περισσότερες δραστηριότητες και χωρίς το περιορισμένο του χρόνου που έχουμε στο σχολείο!

      Διαγραφή
  12. μπραβο παιδια!ειναι πραγματικα πολυ αξιολογες κ εξυπνες οι ιδεες-προτασεις σας!χαιρομαι που εχετε την ευγενεια να τις μοιραζεστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ! Όταν μοιραζόμαστε ιδέες μεταξύ μας, μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε! Ευτυχώς, τελευταία, είναι ολοένα και περισσότεροι οι εκπαιδευτικοί που μοιράζονται δημόσια τις ιδέες τους.

      Διαγραφή
  13. Πολύ καλή ιδέα! Μπράβο που τα μοιράζεσαι, το ιστολόγιο σου έχει καταπληκτικές ιδέες, και εφαρμόσιμες στα ελληνικά δεδομένα όχι όπως κάποια που βλέπουμε από το εξωτερικό. Τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η βασική ιδέα είναι από συναδέλφους στο εξωτερικό και επειδή μου άρεσε πολύ είπα να την προσαρμόσω για τη δική μου τάξη! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  14. Πραγματικά υπέροχη η δουλειά σου!!! Μπράβο σου που τη μοιράζεσαι μαζί μας!! Εγώ προσωπικά σε ευχαριστώ πολύ:-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το έιχα εφαρμόσει πέρυσι στην Ε΄ τάξη και τους άρεσε πολύ....Και ' θελαν κι άλλη δραστηριότητα όταν τέλειωναν κι άλλη κι άλλη....Μπράβο βρε Γαλήνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :-) :-) :-) Να 'σαι καλά Βανέσσα! Χαίρομαι που τους άρεσε τόσο!

      Διαγραφή
  16. Η ιδέα με τα χρωματιστά γλωσσοπίεστρα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πλαίσια των χρωματιστών χαρτονιών. Μπράβο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι και πιο εύκολο και γρήγορο να τα φτιάξεις γιατί γράφεις απευθείας πάνω στα ξυλάκια. ;-)

      Διαγραφή
  17. Εξαιρετική ιδέα, υπέροχο ιστολόγιο!!! Μπράβο Γαλήνη! Τι κι αν είναι Ιούλιος; Έφυγα να βρω γλωσσοπίεστρα για την επόμενη σχολική χρονιά, είμαι σίγουρη ότι θα αρέσει πολύ στους μαθητές μου! Και πάλι συγχαρητήρια και σ'ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας τη δουλειά σου! Καλή δύναμη για τη συνέχεια! Μαργαρίτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα!! Καλά έκανες!! Έτσι θα είσαι έτοιμη τώρα που ξεκινά η καινούρια σχολική χρονιά! Καλή αρχή και καλή και δημιουργική χρονιά εύχομαι!!

      Διαγραφή
  18. Γλωσσοπιεστρα κ στα φαρμακεια! Κ πολυ οικονομικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.