Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η "μυστική" ομάδα της εβδομάδας!!!

               
                 
      Μετά από παρότρυνση του συναδέλφου και πρώην δασκάλου μου στο Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, Γιάννη Σταράκη, σχεδίασα ένα βραβείο, στο πρότυπο του μαθητή της εβδομάδας, για την ομάδα της εβδομάδας. Για όσους δουλεύουν την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο για να αποδίδουν αποτελεσματικότερα οι ομάδες.
   Η διαδικασία είναι η ίδια με αυτή του μαθητή της εβδομάδας. Στην αρχή της εβδομάδας, κληρώνουμε, μπροστά στους μαθητές μας, το όνομα μίας από τις ομάδες της τάξης μας, χωρίς να τους το ανακοινώσουμε. Για να βραβευθεί η ομάδα που έχει κληρωθεί, πρέπει να τηρεί τους κανόνες συνεργασίας και τα μέλη να ανταποκρίνονται στους ρόλους που θα έχουν αναλάβει, σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Κάθε Παρασκευή θα γίνεται η βράβευση. Μπορείτε να βγάζετε ένα αντίτυπο του βραβείου για κάθε μέλος, ή ένα για όλη την ομάδα και να το αναρτήσετε σε μια γωνιά φτιαγμένη για τις βραβευμένες ομάδες.
     Τα προνόμια που θα κερδίζουν τα μέλη της βραβευμένης ομάδας, μπορεί να είναι επιπλέον πόντοι (αστεράκια, αυτοκόλλητα, σφραγίδες, βόλοι στο βάζο της κάθε ομάδας ή όποιο άλλο σύστημα επιβράβευσης χρησιμοποιείτε), ή η δυνατότητα να επιλέξουν το παιχνίδι ή τη δραστηριότητα που θα κάνει όλη η τάξη την επόμενη ελεύθερη ώρα.
      Μοιραστείτε στα σχόλια τη δική σας ιδέα για επιβράβευση μιας ομάδας!
      
      


Σχόλια

  1. Υπάρχει στα αγγλικά
    Αν υπάρχει γράψε μου τον συνδεσμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άγγελε! Η ομάδα της εβδομάδας ήταν έμπνευση του συναδέλφου Γιάννη Σταράκη που δούλευε με ομάδες στην τάξη του, βασισμένη στο μυστικό μαθητή της εβδομάδας. Για τον μυστικό μαθητή μπορείς να δεις εδώ: http://growingkinders.blogspot.gr/search?updated-max=2011-01-17T16:17:00-06:00&max-results=15 . Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σε αρκετές ακόμα σελίδες στο διαδίκτυο. Μπορείς να ψάξεις για student of the week ή mystery person.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα, Γαλήνη. Συγχαρητήρια για τον ιστότοπο. Παίρνουμε αξιόλογες ιδέες που εφαρμόζονται ευχάριστα και εύκολα στις τάξεις μας. Μου άρεσε ιδιαίτερα η ιδέα της 'μυστικής' ομάδας της εβδομάδας όποως και του 'μυστικού' μαθητή, την οποία ήδη εφαρμόζω και πάει καλά. Θα ήθελα να τους δίνω και τα βραβεία που έχεις φτιάξει. Πώς μπορώ να τα εκτυπώσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω, το ξέρω... Είναι πολύυυυ αργά.. αλλά όχι τόσο αργά για τη νέα σχολική χρονιά! Σύντομα θα ενημερώσω τις δύο αναρτήσεις με τα αρχεία και θα το ανεβάσω στη σελίδα στο facebook.

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. O Γιάννης έχει μοιραστεί μαζί μας πολλές και εξαιρετικές ιδέες! Δες και τις υπόλοιπες πατώντας τον σύνδεσμο με το όνομά του στις ετικέτες κάτω από την ανάρτηση.

      Διαγραφή
  4. Σας ευχαριστούμε για τις τέλειες ιδέες! Θα τις εφαρμόσω στα τμήματα που διδάσκω Τέχνη. Εχουν αρκετά ανήσυχα παιδιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχες ιδέες!Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.