Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι καλοί λογαριασμοί...


...κάνουν τους καλούς φίλους. Γι' αυτό κι εμείς, από την αρχή της χρονιάς, κάναμε μια συζήτηση όλοι μαζί, για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα προβλήματα και να γίνουμε μία όμορφη και λειτουργική ομάδα.
    Τα θρανία σχημάτιζαν ένα τετράγωνο, για να βλεπόμαστε όλοι μεταξύ μας. Είχα χωρίσει με κιμωλία τον πίνακα σε δύο μέρη και είχα γράψει στο ένα τον τίτλο "μου άρεσε που..." και στο άλλο "δε μου άρεσε που...".
     Αρχικά, μιλούσαμε γενικά για τις εντυπώσεις μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αφού μίλησαν όλοι, τους μοίρασα από ένα μικρό χρωματιστό αυτοκόλλητο χαρτάκι. Σ' αυτό έγραψαν από ένα με δύο πράγματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν, αν γινόταν, να  ζήσουν και φέτος. Ένας- ένας όταν τελείωνε, σηκωνόταν και κολλούσε το χαρτάκι του στον πίνακα κάτω από τον τίτλο "μου άρεσε που...".
      Αφού είχαν σηκωθεί όλοι και κολλήσει το χαρτάκι, τους μοίρασα από ένα ακόμη. Σ' αυτό έγραψαν από ένα με δύο πράγματα που δεν τους άρεσαν και δεν θα ήθελαν σε καμία περίπτωση να επαναληφθούν φέτος. Με τον ίδιο τρόπο, κόλλησαν τα χαρτάκια τους στον πίνακα κάτω από τον τίτλο "δε μου άρεσε που...".
    Στη συνέχεια διαβάσαμε όλα τα χαρτάκια από τη μία μεριά του πίνακα, βρήκαμε τα κοινά και καταλήξαμε σε 2-3 πράγματα που τους άρεσαν. Κάναμε το ίδιο και με την άλλη μεριά του πίνακα και βρήκαμε ποια πράγματα δεν ήθελαν να επαναληφθούν.
     Αυτό που έμενε, ήταν να βρούμε τρόπους  να κρατήσουμε τα καλά και να αποφύγουμε τα άσχημα. Τους ρώτησα πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό και άρχισαν να λένε πολλά. Τα σημειώναμε στον πίνακα, τα ομαδοποιήσαμε και από αυτά βγάλαμε τους πέντε βασικούς κανόνες της τάξης μας.
     Όταν έφτιαξα το συμβόλαιο, τους το πήγα, το διαβάσαμε, το υπογράψαμε όλοι και το κολλήσαμε στον φελλοπίνακά μας, δίπλα στις καρτέλες με τους κανόνες. Μετά από αυτό, κι αφού όλοι είχαν συμφωνήσει να τηρούν αυτούς τους κανόνες, τους μίλησα για τον μυστικό μαθητή της εβδομάδας ...    

Σχόλια

  1. Γεια και από μενα!!
    Ειμαι ενθουσιασμενη με τις προτασεις για τη διαχειριση της ταξης και μπραβο για ολη τη δημιουργικη δουλεια που ανεβάζεις. Ειδικα για οσους είναι καινουργοι στην πρωτοβαθμια πστευω ότι είναι πραγματικα πολυτιμη!!!
    Μπορεις να μου πεις με ποιο λογισμικο ή τροπο κανεις αυτά τα υπεροχα γραφικα π.χ. στο συμβολαιο ή στους κανονες της ταξης;
    Ευχαριστω πολύ και καλη επιτυχια σε όλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου και σένα!! ;-) Σ' ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ακριβώς αυτός ήταν ο λόγος που με ώθησε να φτιάξω το ιστολόγιο. Για βοήθεια σε όσους ξεκινούν να ασχολούνται με την Πρωτοβάθμια και δεν ξέρουν τι να πρωτοπροσέξουν. Τα γραφικά και τα σκιτσάκια τα κάνω στο χέρι και τα σκανάρω. Οι κανόνες είναι φτιαγμένοι εξ' ολοκλήρου στο χέρι γι' αυτό δεν τους είχα ανεβάσει αρχικά παρά μόνο σε φωτογραφία. Όσο για το συμβόλαιο είναι φτιαγμένο στο word με μία έτοιμη κορνίζα πλαίσιο από το διαδίκτυο και γραμματοσειρές από το http://www.aka-acid.com/

      Διαγραφή
  2. πραγματικα,εχεις πολυ δημιουργικες ιδεες!εγω ειμαι ακομη φοιτητρια στο πτδε πατρων κ ανυπομονω να τις εφαρμοσω!ειναι πολυ εξυπνες και καλυπτουν καθε αναγκη που εχει μια ταξη προκειμενου να εχει το καλυτερο ομαδικο αποτελεσμα. σ'ευχαριστουμε που τα μοιραζεσαι.εισαι πολυ καλη:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γαλήνη,σε ευχαριστούμε για τις όμορφες ιδέες. Με τα χρόνια οι δικές μου στέρεψαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιδέες υπάρχουν παντού!! Άλλωστε και αυτές που αναρτώ δεν είναι όλες δικές μου. Ψάχνω, τις βρίσκω, τις δοκιμάζω και αν μου βγουν τις μοιράζομαι. Αφού ψάχνεις πάντα θα βρίσκεις ιδέες! Don't worry!

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητηρια! ειστε εξαιρετική! Μπραβο για την ποιότητα της δουλειά σας. ευχαριστούμε για τις ιδέες και το υλικό!!!Έχω 20 χρονια στη δουλειά και μετά από μια δεκαετία επιστρέφω στην Α τάξη. Με βοήθησε πολύ το υλικό σου γιατί το δικό μου πάλιωσε. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια και καλή σχολική χρονιά. Το συμβόλαιο μπορούμε να το κατεβάσουμε; Mόνο τους κανόνες μπόρεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σχολική χρονιά Βασίλη! Θα ετοιμάσουμε επεξεργάσιμο αρχείο και θα το ανεβάσουμε σύντομα!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.