...κάνουν τους καλούς φίλους. Γι' αυτό κι εμείς, από την αρχή της χρονιάς, κάναμε μια συζήτηση όλοι μαζί, για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα προβλήματα και να γίνουμε μία όμορφη και λειτουργική ομάδα.
Τα θρανία σχημάτιζαν ένα τετράγωνο, για να βλεπόμαστε όλοι μεταξύ μας. Είχα χωρίσει με κιμωλία τον πίνακα σε δύο μέρη και είχα γράψει στο ένα τον τίτλο "μου άρεσε που..." και στο άλλο "δε μου άρεσε που...".
Αρχικά, μιλούσαμε γενικά για τις εντυπώσεις μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αφού μίλησαν όλοι, τους μοίρασα από ένα μικρό χρωματιστό αυτοκόλλητο χαρτάκι. Σ' αυτό έγραψαν από ένα με δύο πράγματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν, αν γινόταν, να ζήσουν και φέτος. Ένας- ένας όταν τελείωνε, σηκωνόταν και κολλούσε το χαρτάκι του στον πίνακα κάτω από τον τίτλο "μου άρεσε που...".
Αφού είχαν σηκωθεί όλοι και κολλήσει το χαρτάκι, τους μοίρασα από ένα ακόμη. Σ' αυτό έγραψαν από ένα με δύο πράγματα που δεν τους άρεσαν και δεν θα ήθελαν σε καμία περίπτωση να επαναληφθούν φέτος. Με τον ίδιο τρόπο, κόλλησαν τα χαρτάκια τους στον πίνακα κάτω από τον τίτλο "δε μου άρεσε που...".
Στη συνέχεια διαβάσαμε όλα τα χαρτάκια από τη μία μεριά του πίνακα, βρήκαμε τα κοινά και καταλήξαμε σε 2-3 πράγματα που τους άρεσαν. Κάναμε το ίδιο και με την άλλη μεριά του πίνακα και βρήκαμε ποια πράγματα δεν ήθελαν να επαναληφθούν.
Αυτό που έμενε, ήταν να βρούμε τρόπους να κρατήσουμε τα καλά και να αποφύγουμε τα άσχημα. Τους ρώτησα πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό και άρχισαν να λένε πολλά. Τα σημειώναμε στον πίνακα, τα ομαδοποιήσαμε και από αυτά βγάλαμε τους πέντε βασικούς κανόνες της τάξης μας.
Όταν έφτιαξα το συμβόλαιο, τους το πήγα, το διαβάσαμε, το υπογράψαμε όλοι και το κολλήσαμε στον φελλοπίνακά μας, δίπλα στις καρτέλες με τους κανόνες. Μετά από αυτό, κι αφού όλοι είχαν συμφωνήσει να τηρούν αυτούς τους κανόνες, τους μίλησα για τον μυστικό μαθητή της εβδομάδας ...
Αρχικά, μιλούσαμε γενικά για τις εντυπώσεις μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αφού μίλησαν όλοι, τους μοίρασα από ένα μικρό χρωματιστό αυτοκόλλητο χαρτάκι. Σ' αυτό έγραψαν από ένα με δύο πράγματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν, αν γινόταν, να ζήσουν και φέτος. Ένας- ένας όταν τελείωνε, σηκωνόταν και κολλούσε το χαρτάκι του στον πίνακα κάτω από τον τίτλο "μου άρεσε που...".
Στη συνέχεια διαβάσαμε όλα τα χαρτάκια από τη μία μεριά του πίνακα, βρήκαμε τα κοινά και καταλήξαμε σε 2-3 πράγματα που τους άρεσαν. Κάναμε το ίδιο και με την άλλη μεριά του πίνακα και βρήκαμε ποια πράγματα δεν ήθελαν να επαναληφθούν.
Αυτό που έμενε, ήταν να βρούμε τρόπους να κρατήσουμε τα καλά και να αποφύγουμε τα άσχημα. Τους ρώτησα πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό και άρχισαν να λένε πολλά. Τα σημειώναμε στον πίνακα, τα ομαδοποιήσαμε και από αυτά βγάλαμε τους πέντε βασικούς κανόνες της τάξης μας.
Όταν έφτιαξα το συμβόλαιο, τους το πήγα, το διαβάσαμε, το υπογράψαμε όλοι και το κολλήσαμε στον φελλοπίνακά μας, δίπλα στις καρτέλες με τους κανόνες. Μετά από αυτό, κι αφού όλοι είχαν συμφωνήσει να τηρούν αυτούς τους κανόνες, τους μίλησα για τον μυστικό μαθητή της εβδομάδας ...
Γεια και από μενα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιμαι ενθουσιασμενη με τις προτασεις για τη διαχειριση της ταξης και μπραβο για ολη τη δημιουργικη δουλεια που ανεβάζεις. Ειδικα για οσους είναι καινουργοι στην πρωτοβαθμια πστευω ότι είναι πραγματικα πολυτιμη!!!
Μπορεις να μου πεις με ποιο λογισμικο ή τροπο κανεις αυτά τα υπεροχα γραφικα π.χ. στο συμβολαιο ή στους κανονες της ταξης;
Ευχαριστω πολύ και καλη επιτυχια σε όλα!!
Γεια σου και σένα!! ;-) Σ' ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ακριβώς αυτός ήταν ο λόγος που με ώθησε να φτιάξω το ιστολόγιο. Για βοήθεια σε όσους ξεκινούν να ασχολούνται με την Πρωτοβάθμια και δεν ξέρουν τι να πρωτοπροσέξουν. Τα γραφικά και τα σκιτσάκια τα κάνω στο χέρι και τα σκανάρω. Οι κανόνες είναι φτιαγμένοι εξ' ολοκλήρου στο χέρι γι' αυτό δεν τους είχα ανεβάσει αρχικά παρά μόνο σε φωτογραφία. Όσο για το συμβόλαιο είναι φτιαγμένο στο word με μία έτοιμη κορνίζα πλαίσιο από το διαδίκτυο και γραμματοσειρές από το http://www.aka-acid.com/
Διαγραφήπραγματικα,εχεις πολυ δημιουργικες ιδεες!εγω ειμαι ακομη φοιτητρια στο πτδε πατρων κ ανυπομονω να τις εφαρμοσω!ειναι πολυ εξυπνες και καλυπτουν καθε αναγκη που εχει μια ταξη προκειμενου να εχει το καλυτερο ομαδικο αποτελεσμα. σ'ευχαριστουμε που τα μοιραζεσαι.εισαι πολυ καλη:-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓαλήνη,σε ευχαριστούμε για τις όμορφες ιδέες. Με τα χρόνια οι δικές μου στέρεψαν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδέες υπάρχουν παντού!! Άλλωστε και αυτές που αναρτώ δεν είναι όλες δικές μου. Ψάχνω, τις βρίσκω, τις δοκιμάζω και αν μου βγουν τις μοιράζομαι. Αφού ψάχνεις πάντα θα βρίσκεις ιδέες! Don't worry!
ΔιαγραφήΣυγχαρητηρια! ειστε εξαιρετική! Μπραβο για την ποιότητα της δουλειά σας. ευχαριστούμε για τις ιδέες και το υλικό!!!Έχω 20 χρονια στη δουλειά και μετά από μια δεκαετία επιστρέφω στην Α τάξη. Με βοήθησε πολύ το υλικό σου γιατί το δικό μου πάλιωσε. Ευχαριστώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ για το μήνυμα! Να είσαι καλά!
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια και καλή σχολική χρονιά. Το συμβόλαιο μπορούμε να το κατεβάσουμε; Mόνο τους κανόνες μπόρεσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή σχολική χρονιά Βασίλη! Θα ετοιμάσουμε επεξεργάσιμο αρχείο και θα το ανεβάσουμε σύντομα!
Διαγραφή