Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οδήγησε την ομάδα σου στα τυφλά



    Τη δραστηριότητα αυτή, την έκανα με μαθητές της Ε δημοτικού, στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, όταν μιλούσαμε για τις ομάδες, τους κανόνες που πρέπει να τηρούν τα μέλη τους κ.ά. Είναι απλή και αποτελεσματική. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι μαντήλια για να καλύψουμε τα μάτια των παιδιών. Αν την κάνετε χειμώνα, μπορείτε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσετε τα κασκόλ των μαθητών, αν δεν έχετε αρκετά μαντήλια. 
   
    Η διαδικασία είναι η εξής:


    Χωρίζουμε τα παιδιά σε μικρές ομάδες (4-6 άτομα). Πρέπει να έχουμε δύο τρεις ομάδες παιδιών. Σε κάθε ομάδα, τα μέλη στέκονται ο ένας πίσω από τον άλλον και ακουμπάνε με τα χέρια τους, τους ώμους του μπροστινού τους. Όλοι, εκτός από τον τελευταίο, έχουν κλειστά μάτια ή και δεμένα με κάποιο μαντήλι. Είναι προτιμότερο να είναι δεμένα για να είμαστε σίγουροι ότι δεν κάνουν "ζαβολιές"...
    Ο τελευταίος της ομάδας, αναλαμβάνει να την οδηγήσει σε ένα σημείο που θα του υποδείξουμε, χωρίς να το δουν οι υπόλοιποι. Δεν επιτρέπεται να δίνει φωνητικές οδηγίες, γι'αυτό δείχνουμε σε όλους από την αρχή τα συνθηματικά χτυπήματα που θα χρησιμοποιεί. 

-Ένα χτύπημα και στους δύο ώμους ταυτόχρονα, σημαίνει «προχωράμε ευθεία».
-Ένα χτύπημα στον δεξί ώμο σημαίνει «στρίψε δεξιά».
-Ένα χτύπημα στον αριστερό ώμο σημαίνει «στρίψε αριστερά».
-Ένα διπλό χτύπημα και στους δύο ώμους ταυτόχρονα, σημαίνει «σταματάμε».

    Όταν κάνει κάποιο από τα παραπάνω στον μπροστινό του, αυτός πρέπει να το περάσει στο δικό του μπροστινό κ.ο.κ. Σκοπός είναι να λάβει ο πρώτος το μήνυμα και να ακολουθήσει τη σωστή πορεία προς το σημείο στόχο. 
   Όσο κινούνται σαν ομάδα στο χώρο, δεν πρέπει να αφήνουν τους ώμους του μπροστινού τους, αλλά ούτε και να μιλάνε μεταξύ τους. Αν όταν τελειώσει ο χρόνος που τους έχουμε δώσει, δεν φτάσουν στο σημείο που τους έχουμε υποδείξει, δε μας πειράζει. Δεν είναι απαραίτητο να περιμένουμε πολλή ώρα μέχρι να το πετύχουν. 
   Προσωπικά τους είχα αφήσει γύρω στα 10 λεπτά με ένα τέταρτο. Οι δύο, από τις τρεις ομάδες, είχαν τελειώσει νωρίς, ενώ η τρίτη ήταν πολύ μακριά και δεν τηρούσε τους κανόνες που είχαμε συμφωνήσει, οπότε δύσκολα θα έφτανε στο στόχο.
    Ούτως ή άλλως στο τέλος, όπως σε κάθε δραστηριότητα, μαζεύουμε τα παιδιά σε μία ομάδα και συζητάμε για ό,τι  έγινε. Οι ομάδες που δε θα φτάσουν, θα πρέπει να σκεφτούν τι έφταιξε και τι θα έκαναν διαφορετικά για να πετύχουν το σκοπό τους.

·         Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να συζητήσουμε όλοι μαζί:
·         Αν πετύχαμε το στόχο και αν όχι γιατί
·         Αν αντιμετωπίσαμε δυσκολίες και ποιες
·         Πώς δούλεψε η ομάδα
·         Πώς νιώσαμε στην ομάδα
·         Τι συμπεραίνουμε


Αν τη δοκιμάσετε, καλή επιτυχία!
Δείτε επίσης την ανάρτηση: Παιχνίδια συνεργασίας για το σχολείο

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.