Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Το τζάκι της τάξης!

  Αν έχετε κι εσείς στην τάξη σας μία από αυτές τις ασήκωτες, μεταλλικές έδρες με τα σκουριασμένα πόδια και ψάχνετε τρόπο να την ομορφύνετε, σας έχουμε μία ζεστή και χουχουλιάρικη, χειμωνιάτικη ιδέα!!! Μεταμορφώστε τη σε τζάκι! Με λίγα υλικά και τη βοήθεια των παιδιών, θα είναι έτοιμο μέσα σε λίγη ώρα.

Η ιστορία της Γέννησης

  Αυτή την εβδομάδα, επεξεργαστήκαμε ορισμένα κεφάλαια από τη θεματική ενότητα των Χριστουγέννων, στον Φάκελο Θρησκευτικών της Γ΄Δημοτικού. Αφού διαβάσαμε τα κείμενα που δίνονται στο βιβλίο, φτιάξαμε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού με έτοιμες ζωγραφιές που βρήκαμε στο TpT  και χρωματίσαμε.

Καραμελοκορνίζα για τον πίνακα της τάξης!

Για να γιορτάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα έχουμε ήδη στολίσει την τάξη μας με δεντράκι, φωτάκια, χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές και κατασκευές στα παράθυρα και τους τοίχους. Δε θα μπορούσαμε να αφήσουμε τον ασπροπίνακά μας παραπονεμένο... Τον ντύσαμε κι αυτόν με μια γλυκιά καραμελοκορνίζα! Λίγα φύλλα από λευκά, κόκκινα και πράσινα χαρτιά και το απλό σελοτέιπ είναι τα υλικά που χρειαζόμαστε για να την ετοιμάσουμε πολύ πολύ εύκολα και γρήγορα.

Αγάπη μου, συρρίκνωσα το πλαστικό!...

  Εντάξει... Απλά δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω!!! Είχα πολύ καιρό να ενθουσιαστώ τόσο με μια κατασκευή και έχω δοκιμάσει πάααρα πολλές τεχνικές όλα αυτά τα χρόνια (πηλό, παπιέ μασέ, οριγκάμι, cernit κ.ά)! Αυτή τη φορά συρρίκνωσα πλαστικό κι έφτιαξα μικρά, χαριτωμένα, πλαστικά μπιχλιμπιδάκια για να φτιάξω μπρελόκ, βραχιολάκια, καρφίτσες, μενταγιόν, σκουλαρικάκια και πολλά, πολλά άλλα...Πάμε να δούμε πώς!

Γραμματική ευρετήριο για την Δ' Δημοτικού!

   Όπως είχαμε υποσχεθεί, μετά τη Γραμματική ευρετήριο για την Γ' Δημοτικού , σας παρουσιάζουμε τη Γραμματική ευρετήριο για την Δ' Δημοτικού! Είναι βασισμένη στη θεωρία όπως αυτή δίνεται στο σχολικό εγχειρίδιο της Γλώσσας ανά κεφάλαιο, αλλά και στον συγκεντρωτικό πίνακα γραμματικής στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου.

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς

  Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς... Το μεγάλο μου άγχος στο ξεκίνημα κάθε χρονιάς. Ίσως επειδή για μένα αυτό το ξεκίνημα γίνεται από Οκτώβρη, Νοέμβρη και μετά και συνήθως έχω ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή μου για να προετοιμαστώ κατάλληλα. Ξεκινάω άμεσα να δουλεύω στη νέα μου τάξη, ψάχνοντας παράλληλα όσα χρειάζεται να γνωρίζω (αν δεν την έχω δουλέψει ξανά), και μέσα σε λίγες μέρες πρέπει να έχω προγραμματίσει την πρώτη ενημέρωση γονέων... 

Το ημερολόγιο του δασκάλου 2017-2018

   Επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, έχουμε ήδη ενημερώσει, για το σχολικό έτος 2017-2018, το αρχείο που είχαμε ετοιμάσει για την περσινή σχολική χρονιά, με τις αργίες, τις σχολικές γιορτές, τις περιόδους των διακοπών και ορισμένες παγκόσμιες μέρες. Όπως και πέρυσι, κάθε μήνας εκτείνεται σε δύο σελίδες έτσι ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για σημειώσεις. Οι επίσημες αργίες είναι χρωματισμένες και οι εργάσιμες λευκές.

Καρτέλες για το θρανίο!

    Αν πρόκειται να αναλάβετε την Α' Δημοτικού για πρώτη φορά ή θέλετε να ανανεώσετε το αρχείο σας, θα βρείτε πολύ, χρήσιμο και πλούσιο υλικό στη σελίδα της Χριστίνας Κανάρια, Teaching Therapy . Σε παλιότερες αναρτήσεις σας είχαμε παρουσιάσει τις αφίσες με την αλφαβήτα , τους αριθμούς , τα σημεία στίξης καθώς και τα εξώφυλλα για τα βιβλία των γραμμάτων . Αυτή τη φορά, σας προτείνουμε δύο εξαιρετικά εργαλεία για την Πρώτη τάξη: Τις καρτέλες για το θρανίο με την αλφαβήτα και τους αριθμούς!

Τα βιβλία των γραμμάτων

      Στο βιβλίο του δασκάλου για το μάθημα της Γλώσσας της Α' Δημοτικού, στη σελίδα 22, ανάμεσα σε άλλες γλωσσικές δραστηριότητες για την εμπέδωση του φθόγγου-γράμματος, προτείνεται η ομαδική συγγραφή του βιβλίου του γράμματος. Κάθε παιδί, δηλαδή, εικονογραφεί μία από τις λέξεις που συγκεντρώνονται σε κατάλογο κατά την επεξεργασία της κεντρικής εικόνας και στο τέλος όλες οι σελίδες δένονται σε βιβλίο, το οποίο παραμένει στην τάξη ως συμπληρωματικό αναγνωστικό υλικό.

Τεμπέλικα μαρτάκια

    Κάποιες φορές, όσο κι αν θέλουμε να τηρήσουμε τις παραδόσεις και τα έθιμά μας, δεν βρίσκουμε τον χρόνο να το κάνουμε, λόγω διαφόρων υποχρεώσεων. Έτσι κι εμείς φέτος, δεν προλαβαίναμε να πλέξουμε τα μαρτάκια μας... Τα φτιάξαμε, όμως, πανεύκολα και γρήγορα για όλα τα παιδιά στην τάξη, κόβωντας κομμάτια μετρημένα στα χεράκια μας, από το ερυθρόλευκο νηματάκι που βλέπετε!

Καθοδηγούμενη ζωγραφική: Κλόουν

    Το τριώδιο έχει ανοίξει και βάζουμε σιγά σιγά τα αποκριάτικά μας! Αφού μάθαμε να σχεδιάζουμε τον Άη-Βασίλη, έναν χιονάνθρωπο και τον Ρούντολφ , επιχειρήσαμε να φτιάξουμε κι έναν πολύχρωμο και χαρούμενο κλόουν. Τα παιδιά, αν και πρωτάκια, έχουν πλέον εξοικειωθεί με τη μέθοδο των οδηγιών και σχεδιάζουν με άνεση ακολουθώντας τες.

Πολύχρωμη κορνίζα για τον πίνακα της τάξης!

        Με έμπνευση από την πρόσφατη ανάρτηση της Χριστίνας Κανάρια στο Teaching Therapy, με θέμα τη μπορντούρα για την πόρτα της τάξης και τους πίνακες ανακοινώσεων, αποφάσισα να φτιάξω μια όμορφη κορνίζα για τον διπλό λευκό πίνακα που έχω στην αίθουσά μου. Λίγο τα μουντά χρώματα στους τοίχους, λίγο που έρχονται οι απόκριες, ήθελα να δώσω λίγο παραπάνω χρώμα και φως στην τάξη μας, για να αλλάξει όσο γίνεται η χειμωνιάτικη διάθεσή μας... Γι' αυτό, την έκανα πολύχρωμη!

Ο βοηθός της ημέρας!

  Πολλές φορές για να εξοικονομήσουμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μας στην τάξη, ζητάμε από τους μαθητές να μας βοηθήσουν σε δουλειές όπως να μοιράσουν ή να μαζέψουν τετράδια, βιβλία, υλικά χειροτεχνίας, φωτοτυπίες κ.ά. Τα πρώτα χρόνια, τις περισσότερες φορές διάλεγα τυχαία εκείνη την ώρα κάποιο από τα παιδιά και κάθε φορά προσπαθούσα να επιλέγω και άλλον. Αν κάποια στιγμή, επειδή δε θυμόμουν καλά, σήκωνα κάποιον που είχε ήδη κάνει χρέη βοηθού, είχαμε ιστοριές... Παράπονα, γκρίνια και δε συμμαζεύεται, μέχρι να θυμηθούμε ποιος δεν είχε κάνει πρόσφατα και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι...

Καθοδηγούμενη ζωγραφική: Κάρτα Ρούντολφ

   Για την τελευταία ανάρτηση του 2016, διάλεξα τις κάρτες που φτιάξαμε με τα πρωτάκια μου με θέμα τον Ρούντολφ, το διάσημο ταρανδάκι με την κόκκινη και φωτεινή μύτη! Χρησιμοποιήσαμε και πάλι την τεχνική της καθοδηγούμενης ζωγραφικής, για την οποία σας είχα γράψει και σε προηγούμενη ανάρτηση . Αυτή τη φορά, στολίσαμε με τις ζωγραφιές μας κάρτες από χρωματιστά κανσόν και μέσα γράψαμε τις ευχές μας για τις γιορτές.

Σφραγιδομπισκοτάκια για τα Χριστούγεννα!

   Για τα φετινά μας κεράσματα στο σχολείο, επέλεξα να ψήσω μπισκοτάκια που τα λατρεύουν μικροί και μεγάλοι! Δοκίμασα  τη συνταγή της Αθηνάς , που βρήκα στο Χριστουγεννιάτικο τεύχος του διαδικτυακού περιοδικού "C2-Crafting & Cooking" και βγήκαν υπέροχα! Τραγανά αλλά όχι σκληρά και πεντανόστιμα! Επειδή χρειαζόμουν αρκετά κομμάτια, διπλασίασα τα υλικά που έδινε η συνταγή και βγήκαν σαράντα έξι τεμάχια, σχετικά μεγάλα.  

Ζωγραφίζουμε χιονάνθρωπο και Άη Βασίλη με οδηγίες!

   Είχα δει εδώ και καιρό αυτή την τεχνική στο pinterest, με άπειρα σχέδια και έργα φτιαγμένα από παιδιά. Είδα ότι και η Συνάδελφος (και το Σ δεν μπήκε τυχαία μεγάλο) Ιωάννα Χατσίκου με την Αστεράτη Τάξη της το επιχείρησε πριν ένα χρόνο, φτιάχνοντας υπέροχα ταρανδάκια κι έτσι αποφάσισα να το δοκιμάσω κι εγώ φέτος με τα πρωτάκια μου! Ο λόγος για την καθοδηγούμενη ζωγραφική (ευχαριστούμε Ιωάννα μεταξύ πολλών άλλων και για την ελληνική απόδοση του όρου directed drawing). Μαθαίνουμε, δηλαδή, να ζωγραφίζουμε ακολουθώντας οπτικές και ακουστικές οδηγίες.

Η αντίστροφη μέτρηση της τελευταίας στιγμής!

    Δεκαέξι μερούλες μόνο έμειναν μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων και την έναρξη των σχολικών διακοπών! Όσοι θέλατε να οργανώσετε μια αντίστροφη μέτρηση με τα παιδιά στο σχολείο ή στο σπίτι αλλά δεν έχετε προλάβει ακόμα, σας έχουμε μια πολύ πολύ γρήγορη και εύκολη πρόταση της τελευταίας στιγμής!

Γραμματική ευρετήριο για την Γ' Δημοτικού!

  Η πρώτη μας γραμματική είναι επιτέλους γεγονός! Ξεκινήσαμε με τη γραμματική της τρίτης τάξης, για την οποία δεν υπάρχει αντίστοιχο εγχειρίδιο, παρά μόνο κάποιες σελίδες στο πίσω μέρος κάθε τεύχους της Γλώσσας , όπου έχουν συγκεντρωθεί τα γραμματικά φαινόμενα που συναντάμε στα κεφάλαια του τεύχους. Αυτά όπως ήταν γραμμένα εκεί, χωρίς επιπλέον πληροφορίες που απευθύνονται σε μαθητές μεγαλύτερων τάξεων, τα κατηγοριοποιήσαμε, τους προσθέσαμε τη θεωρία που βρίσκεται στα τετράδια εργασιών καθώς και κάποια παραδείγματα όπου χρειαζόταν. Δε συμπεριλάβαμε ό,τι αφορούσε το συντακτικό τη γλώσσας, γιατί θα ετοιμάσουμε κάτι ξεχωριστό γι' αυτό.

Αφίσες με τα σημεία στίξης

  Πριν λίγο καιρό σας παρουσιάσαμε τις Teaching Therapy καρτέλες με την αλφαβήτα και τους αριθμούς από το 0 έως το 10. Στο ίδιο μοτίβο έχουμε φτιάξει και τις αφίσες με τα σημεία στίξης. Όπως και στους αριθμούς, έτσι κι εδώ, έχουμε σχεδιάσει τα σημεία στίξης σαν φιγουρίτσες με κίνηση και έκφραση, που προσπαθήσαμε να έχει σχέση με το ρόλο και τη λειτουργία του καθενός. Για παράδειγμα, το κόμμα, σταματά για να πάρει μια ανάσα και να συνεχίσει, το ερωτηματικό αναρρωτιέται, η άνω και κάτω τελεία μας παρουσιάζει κάτι κλπ.

Παιχνίδια συνεργασίας για το σχολείο

  Το παιχνίδι είναι ένα ευχάριστο και αποτελεσματικό παιδαγωγικό μέσο που μας βοηθά να πετύχουμε τους στόχους που θέτουμε κάθε φορά στην τάξη, μαθησιακούς, κοινωνικούς κλπ. Πριν ζητήσουμε από τα παιδιά να δουλέψουν ομαδικά για κάποια εργασία, παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας για να τα μάθουμε με διασκεδαστικό τρόπο, να λειτουργούν και να σκέφτονται σαν ομάδα, να συνεργάζονται ομαλά για έναν κοινό στόχο και να ελέγχουν αν κατάφεραν να τον πετύχουν.